there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under juli 2009

Av Sofie - 24 juli 2009 01:04


Kan man inte hägna in hela siksjön och hyra in nå getter eller nåt, ingen jävel kan ju klippa gräset i alla fall på det där stället?


Skulle säkert inte funka av en massa anledningar mend det skulle spara en massa tid och kraft.

Av Sofie - 24 juli 2009 00:56


Som rubriken säger så börjar Bamboo må bättre nu, han har gått upp ordentligt i vikt till 955g (närmar sig sin idealvikt på 1000g), han känns fortfarande tunn, men han är tyngre än han ser ut. Aladdin ska vi inte ens tala om (1300g!) tjockisen... Så han har gått upp massor i vikt under tiden som jag försökt få upp Bamboo. Det fula med Aladdin är att man inte kan tro att han väger så mycket förrän man tar i honom, han ser inte jättefet ut, han orkar bära ipp kroppen så det är nog mycket muskler i honom också.


De ha fått vara ute mycket under de senaste veckorna, pa har som tidigare nämnt fixat en beteshage åt dom, regnskyddad å allt. De trivs jättebra i den och äter allt gräs de kommer åt. Sen är det bara å flytta lådan eftersom så klipper och gödslar de gräset samtidigt.


Det har varit behagliga 17 grader ute idag, alldeles lagom så de har varit ute hela dagen.

Av Sofie - 23 juli 2009 23:38


Har precis sett klart Independens day på 6an, har länge velat se den. Upptäckte att jag hade sett ungefär första timmen av den förut.


Handlingen är alltså, utomjordiska rymdfarkoster samlas över Jordens största städer, en nedräkning har börjat. Innebär den att de ska förinta Jorden eller är de på väg därifrån? Svaret är det mindre trevliga av alternativen. Inte heller går det att skjuta ner fienderna. Kommer amerikanerna att rädda denna planet igen?


                          

Jag tyckte att den var rätt bra, störde mig lite på hunden som var med dock, världen går under och hunden visar inte det minsta oro, man kan ju åtminstånde fakea det lite iaf. Sedan var den rätt förutsägbar men som sagt rätt ok. Det finns bättre filmer.

Av Sofie - 22 juli 2009 13:15


Kom å tänka på en grej vad gäller besöksstatisken, den säger ju att endast unika besökare räknas, men hur ska den kunna veta em som sitter bakom datorn? Samma person kna ju besöka bloggar från olika ställen, då måste det ju räknas som olika besökare också då datorn omöjligt kan veta att det är samma människa. Fattar ni?


SÅ egentligen borde det systemet tas bort och visa antalet besökare på bloggen, om det så är en som varit in 30 gånger, då borde det räknas som 30 gånger och inte en. För vem vet, det kan ju vara samma person som tar sig till bloggen på 30 olika vis och då först räknas det som 30 olika peroner. Skumt...

Av Sofie - 22 juli 2009 12:39


Gör en del kladddkakor, det kanske borde få en egen kategori... :)

Men i alla fall, igår fick jag för mig något så jag gjorde kladdkakemuffins. Alltså kladdkaka i muffin/bullformar.


Så här ser som ut, supergoda blev dom iaf. Kanske hade blivit ännu bättre med grädde eller nåt på, vem vet...


Av Sofie - 21 juli 2009 13:54


Pa tyckte att jag skulle tillbringa en timme om dagen till att hitta en fortsatt utbildning som jag vill gå "Du vet, då får inget jobb i idag", och "du får ta ett sabbatsår men sen vill jag att du läser vidare" - ingen press där inte, DET ÄR JU INTE SÅ ATT JAG TOG SUTDENTEN FÖR EN MÅNAD SEDAN! Shitstövel...


Det finns en högkoleutbildning som jag tycker skulle vara riktigt intressant å gå, MEN på grund av det "dumma" valet att läsa djurvård på gymnasiet så har inte jag de rätta ämnena i bagaget för att kunna ta mig in där. Dessutom är det idiotämnen som man, i mitt tycke, inte ens behöver för den här typen av jobb. Ska man måsta läsa upp det då! Hur för i helvete då?!


Etologi och djurskydd involverar det som jag tycker är intressant och som sagt, man kan efter utbildningen jobba med precis det jag känner att jag skulle kunna göra sen.

MEN som sagt... betygen säger emot...

Av Sofie - 21 juli 2009 12:08


Har flera frömmar som kommer tillbaka, ungefär som om huvet har slut på idéer (där ser ni, ingen fantasi). Men iaf, inatt var det en djuraffär med extremt dålig djurhållning (biiig surprise, not...). Jga lyckas smuggla ut djurnen men nåt händer och de försvinner, eller nåt sånt. Och jag måste ringa affärsägaren får å få kordinater åt vilket håll jag ska leta. Helskumt.


Sne var det någogt med en buss eller ett tåg också, kommer inte ihåg varför det var med.


HUr jag än försöker så kommer jag aldrig ihåg speciellt mycket av drömmarna, det är oftast bara en scen eller händelse som sätter sig.

Av Sofie - 20 juli 2009 21:44


Grisarna har precis fått mat, de har fått det vanliga (vitkål, morot, paprika och gurka) samt plommon och vindruvor. De är överlyckliga och sitter och mumsar just nu :)


Mössen har fått honungsmelon m kärnor, kokta makaroner, vitkål och korv, samt rivna morötter. Av nån anledning tycker dom inte om råa grönsaker utan de vill ha dom tillagalde på något sätt helknasigt.


Neo har sovit nästan hela eftermiddagen, han var varit ute med mig tidigare idag när jag målade uteburen. Det har varit rätt varmt idag så han var rätt trött när vi kom in.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards