there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofie - 28 oktober 2010 22:48

Det är nu tre år sedan jag fick ett sms från min kusin som sade att kissebäbisarna var på väg ut i världen. Två veckor senare träffade jag dom för första gången och sedan dess har Neo varit en del av mitt liv. 


Det har gått en tid sedan den här bilden togs och han har hunnit växa i svansen sen dess :)


Grattis älsklingen :D

Av Sofie - 27 oktober 2010 23:55

Den första lurviga hund jag ritat, hyfsat nöjd, det är någonting som jag inte får till, men jag vet inte riktigt vad det är...


  

Av Sofie - 20 oktober 2010 21:03

Dom sa nyss på tv att Diesel har jobbat som telefonförsäljare, där han sålde glödlampor. Han måste ha sålt multum med lapor med den rösten :P  


Dom visar A man apart i kväll på sexan, har inte sett den innan så det blir premiär för mig.

Hmm

Av Sofie - 20 oktober 2010 13:57

Hittade den här bilden när jag letade material till ett kommande inlägg, har gjort om den lite som ni kanske ser.

  

Av Sofie - 19 oktober 2010 15:25

  

Av Sofie - 16 oktober 2010 23:43

Har idag varit och sett The Last Airbender med brorsan, har sett hela den tecknade serien på tv och älskar den, den är hysteriskt kul :D Så jag har länge sett fram emot den här filmen.


Den var bara hundra minuter lång, vilket var jävligt synd eftersom det är så mycket som ska hände på den tiden, den första filmen försöker alltså återspegla hela den första säsongen på  20 avsnitt. Så det blir välsigt hoptryckt samtidigt som det ju är massor från serien som inte är med utan det är som bara den basic storyn.


Jag tyckte ändå att den var bra, men jag saknade den humor som det är så mycket av i serien, den kändes lite dyster, och det faktum att biosalongen var knäpptyst fastän Appa mosade Sokka med svansen gjorde mig lite orolig. Stämningen i salongen kändes inge bra. 


   ANYWAY... Handlar om Aang som är den sista Airbendern, han utsattes för ett test där det gick ut på att välja ut fyra bland tusen leksaker, han valde omedvetet de saker som tillhört de tidigare Avatarerna. Det kunde bara finnas en Avatar åt gången, och det var dennes uppgift att hålla fred i världen, när dom dör återföds dom så att det alltid ska finnas en chans till fred. Dom var dom enda som kunde bända alla fyra elementen.

    När Aang fick veta att han var den nya Avataren, och att han aldrig skulle kunna ha ett normalt liv på grund av det så rymde han i sin rädsla och frustration. Han och hans bison Appa blev fast i en storm som drog ner dom i havet, han lyckades rädda dom genom att benda en bubbla omkring dom.

    Hundra år senare hittar syskonen Katara och Sokka honom i isen och tar med honom hem till sin by. Eldnationen har i Avatarens frånvaro tagit över stora delar av nationerna och förklarat krig mot resten av världen.

    Aang måste nu skynda sig att lära sig använda alla fyra elementen för att stoppa Eldnationens framfart och störta den nuvarande Eldlorden. Men det går inte riktigt som det ska, det är svårt att hitta lärare och hela tiden är han jagad av Eldnationen.


Det är dock en del saker som jag stör mig på, själva bändnigen är inte så himla invecklad i serien, i filmen håller dom på med en rad thai shi rörelser innan elementat börjar röra sig, det är väldigt opraktiskt egentligen och i serien behöver de bara röra handen och exempelvis vattnet följer den blint. Här har ni en awsome trailer till den teckande serien.



Av Sofie - 12 oktober 2010 12:48

Tror den kom på riktigt i går, snön alltså. Det har snöat ett par gånger sen början av september, men det som kom igår är det som legat kvar längst. Just nu skiner solen så det kanske smälter bort :)



Btw, ska till tandläkarn tjugo över sju i morrn, fän för det!  

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards