there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under september 2009

Av Sofie - 30 september 2009 21:42

Vad skulle jag göra utan den? Min favorithimlakropp...

  

Av Sofie - 29 september 2009 13:19

Det har hunnit komma än mer snö sen i går, har snart en decimeter på gården, min cykel skulle behöva flytta in i förrådet. Har ju ändå ingen nyckel till den så shit samma... Tänkte försöka skicka en bild via bluetooth från telefonen men det funkade inte. Så ni får ingen, ha!


Av Sofie - 28 september 2009 20:38

det snöar igen, tänk om vintern kommer för att stanna redan... Det kommer inte att hände, den kommer smälta bort igen, det gör den alltid de första 35 gångerna, eller nåt sånt.

Av Sofie - 28 september 2009 20:37

Nu finns det en gästbok också, som man kan skriva i om man har kommentarer som inte har med inläggen att göra :)

Av Sofie - 28 september 2009 14:07

Tänk, första snön 2009 kom på min födelsedag... Ett plus i mitt liv i alla fall.


Jag fick lite grejer när jag fyllde år. Fick en bok som jag tror hette "Kladdkakor och annat gott" eller nåt sånt, och så fick jag en Dean Koontz bok den senaste, vad den nu hette. En stor 400grammare Toblerone. Sen fick jag av bror två ljusstakar av gothdrakar (samlar på sånna så då blev jag rikigt glad). Och så fick jag ett nytt dataspel - X-men 3 the Official Game. Nästan det första jag gjorde var att installera spelet på min nya dator som jag också fick igår (har haft den nån vecka då min gamla kraschade men i går blev den min). Spelade i kanske två timmar, sen skulle vi till farbror och äta köttsoppa. Då jag var mitt i ett uppdrag så lät jag spelet vara igång och pausade det bara. Nar jag sen kommer tillbaka så har det kraschat och stängt av. Och efter det har jag inte kunnat spela mer. Bilden bara blinkar (epilepsivarning). Sen visar det sig att spelet EGENTLIGEN inte fungerar på min nya dator.


jag har inte så ingående kollat vad det är för dator det är jag sitter med, det skulle jag ha gjort och vägrat att ta emot den. Det är en JÄVLA VISTA. Som inte klarar någonting.


Det är den jävla förbannelsen som ligger över mig, får jag vara glad en stund så slår det tillbaka och jag är lessen och nere tio gånger så länge.

Jag fick ett nytt dataspel som jag tyckte var superkul - det funkade bara så länge att jag hann testa det innan datorn kom på att den inte kan köra det egentligen.

Jag fick veta att jag inte hade några hål i tänderna när jag var till tandläkarn men jag var tvungen att dra ut en visdomstand och det gör fortfarande ont i käken en vecka senare.

Jag kände Jossi i två veckor och gråter mig fortfarande till sömns pga ödet jag lämnade henne till för att jag är en idiot.

  


Det händer heöa tiden, och jag kan inget göra. Blir jag glad så kommer det att hända något som förstör min närmsta framtid. Jag kommer inte ens ihåg alla gångerna eller så väljar jag helt enkelt att inte skriva dom här. Det här är en del som tynger mig allt kängre ner i skosulorna och som svärtar ner mitt sinne så till den grad att jag inte kommer ihåg vad som har varit roligt eller när jag har varit glad. Jag är sällan glad på riktigt, fast jag kanske vill så kan jag inte... världen vill helt enkelt inte att jag ska vara glad...

Av Sofie - 24 september 2009 23:06

De har visat filmen Click från 2006 på 6an i kväll,    såg den en gång för nåt år sedan då den kom ut, men kände väl för att  se den igen.


Michael är en arkitekt med en jävlig chef men en underbar familj. Han går länge och väntar på en befordran som inte kommer. Hans liv hemma går emot honom och han har ett stort problem med att bara hitta rätt fjärrkontroll till tvn. Så han går till en stormarknad för att köpa sig en universell fjärrkontroll som kan styra allt elektroniskt i huset. Snart upptäcker han att den kan styra med än allt elektroniskt, han kan även styra människorna och händelserna runt omkring sig. Men kommer han att få det som han vill?


Jag tyckte första gången jag såg det att genren på den här filmen var helt fel, den är klassad som komedi, men borde klassas som skräckis. Jag tycker seriöst att den är läskig, när man inte vet hur den kommer sluta och hur det kommer utvecklas.







Av Sofie - 24 september 2009 20:24

Sitter och tittar på Simpsons, dom nämnde ett tvåvånings-utedass. Funkar inte sådär jättebra kanske om man inte har utgångsrör till det övre. Försökte hitta en bild på det men hittade en annan i stället. Det står "manadgement" (ledningen) på den övre dörren och "employees" (anställda) på den undre dörren.

  

Av Sofie - 24 september 2009 20:19

En jättesöt reklam, gillar inte yorkshireterrier men den är gullig ändå :)


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards