there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under november 2011

Av Sofie - 15 november 2011 22:22

The Mentalist spoilers nedan!


I väntan på nästa Mentalist så sitter jag och lyssnar på sista avsnitten i säsong 2 resp 3, Red John är med i båda (är det meningen) så jag sitter och försöker höra om det är samma kille. Man får inte se hur han ser ut i säsong två, bara höra honom. 


Det slutade ju sådär lagom kul och Janes misstanke om att han inte dödat den riktiga Red John kan ba blivit bekräftad. Så jag letade runt lite på internet för att hitta vem som spelar (den absolut, hundra procent säkert riktiga) RJ  i säsong två, men hittar inget som avslöjar vem det är. Lika bra det - vill egentligen inte ha spoilers.


Men iaf, min exrtema amatöranalys av rösterna säger att det mycket väl kan vara samma person, det är samma ton på dom men de har också en viss vibration som jag tycker känns lika, går inte att förklara hur jag menar. 


Av nån anledning tänkte jag försöka youtuba klippen så ni också kan få höra det jag kanske hör, det första jag hittar är det här http://www.youtube.com/watch?v=L6hU_l2wWwQ. Den tanken slog mig också, men det känns inte riktigt rätt... Det här är samma looser som är med i första avsnittet, den som är lite för entusiastisk i sitt jobb, och hade det varit han som var Red John borde Jane ha genomskådat honom direkt för RJ skulle inte bete sig så runt ett copy cat mord. 

Av Sofie - 9 november 2011 15:57

Pipen, eller Aayame som hon hette på papper, har nu fått somna in pga tumör i örat. 

280310 - 091111


Av Sofie - 6 november 2011 21:02

Typisk mamma-rubrik


Vem behöver egentligen köpa dyra aktiveringsleksaker till sina djur? Bara man har en te-kartong och några kattmyntagodisar :)


   

Av Sofie - 4 november 2011 15:20

Det är en vecka sen jag var till vetten med Bamboo, det vi gjorde då var ju att ta ett par röntgenbilder för å se om han hade några tumörer eller nåt i lungorna, det enda dom hittade var att han hade någon svullnad eller ansamling som tryckte ihop strupen, men dom visste inte vad det var. Sen kunde dom som inte göra mer än så, jag fick alternativet att börja behandla för lunginflammation, men samtidigt trodde ingen av oss att det var det som var problemet egentligen. 


Vi for hem och jag gjorde väl lite vad jag kunde för att han ska ha lättare å andas. Hängde blöta handdukar över elementet för å få upp luftfuktigheten lite grann sånna saker. Nu låter han väldigt lite pojken, vet inte alls vad det beror på! Han är mycket piggare, äter bättre, andas lättare. Och vi har egentligen inte gjort något med honom. Det är ju onekligen skönt, men det hade ju som varit intressant att veta vad det var från början.

Av Sofie - 4 november 2011 15:18

Köpt nya hörlurar igen då dom förra är bejånnd äckliga just nu, och så knastrade det i dom. SÅ idag for jag in på ClasOllson igen och hämtade ett par nya, dom förra kostade 70 spänn och dom här på 200 till, så nog är det fan om inte dom här ska funka längre. 

Så, jag kommer hem och bluggar i dom, funkar fint i ett par minuter och sen börjar det att knastra i dom här också! Måste ju vara uttaget på datorn det är fel på. Just nu hörs inge knaster så får hoppas att dom funkar lite längre än dom förra.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards