there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under februari 2010

Av Sofie - 28 februari 2010 01:05

Det här är en avslappnad bebis. En råttunge som bara ligger i handen och myser. Shitsöt är den iaf.


Av Sofie - 28 februari 2010 01:00

Samma motiv men en annan bild, den här är mycket bättre än den där mobilkamerabilden som jag hade tidigare.


Börjar nästan överväga att sluta blogga, det känns inge kul längre. I höstas hade jag rätt många besökare/läsare (vet inte vilket) per dag, hade ett medel på 30 om dan (vilket är mycket om du frågar mig). Men nu är det nere på ett medel under tio, och då känns det inte lika kul.


Är det så att jag inte skriver lika intressanta grejer nu? Eller vad? Jag erkänner att det inte har blivit lika många inlägg som förut men vad gör man när man inte har inspirationen? Bloggtorka...


Vet inte ens varför siffrorna var så höga förut, skrev väl inget speciellt...? Eller? Saknar ni något? Som jag har skrivit förut men som är borta nu? Vill ni ha något annat? Som rör det jag brukar skriva om.


Känns som om det blir mycket youtubefilmer nu, men vad gör man?

Av Sofie - 28 februari 2010 00:55

Skrev ett inlägg för ett tag sen som heter "Bra citat", fick idag en kommentar på den. Från the one and only Simon himself, vart lite paff faktiskt. Läste mitt inlägg igen och insåg att det kanske är lite pms-varning på det. Lät ganska argt och tjurigt. Så imponerande att han inte nämde det...


Kanske får man dra ner ett par knop så man inte låter alltör elak, vem vet, den det handlar om kanske läser det?

Av Sofie - 27 februari 2010 15:39

Här kommer lite filmer som jag skulle vilja se under 2010, kanske inte alla på bio, men...

 Iron man 2


 Avatar the Last Airbender

 - den här ser jag verkligen fram emot, har sett hela den teckande serien och jag ser redan i den här trailern en enorm likhet, me like!


Legion

- den kommer jag nog inte att se på bio, men se det, det ska jag!


 Shrek forever after


Percy Jacksson The lightning thief


Sherlock Holmes

- visserligen en 2009 men ändå


Tooth fairy

- trailern är asrolig :) 


OCH...


Alice in wonderland


Många trailers blev det, men det är många filmer man vill se :)

Av Sofie - 27 februari 2010 15:26

Nu har jag kommit ihåg att ladda upp en trailer till nya Robin Hood filmen, den verkar ganska brutal och blodig för att vara just Robin Hood, men å andra sidan är det samma snubbe bakom Gladiator, så det kan ju förklara en del.


Av Sofie - 26 februari 2010 13:20

Nu har Ceasar Millans gamla vapendragare Daddy somnat för sista gången. Den 19 februari 2010 somande han i hemmet, 16 år gammal.


Så gonatt gubben


In memorian of daddy

Av Sofie - 24 februari 2010 01:19

Jag ska åka ner till mormor och morfar i början på mars, ska dit och ta körkortet på intensivkurs. Åker den 6e eller nåt sånt.


Hittade en tråd på RiF som jag fick upp ögonen för, den råkade röra en råttutställning i Gävle - den 28 februari. Dvs bara en vecka innan det är tänkt att jag ska åka ner. Morsan var snabb å boka biljett till Falun så jag hant väl inte säga något egentligen. Man ger ju sånna där hintar genom att säga saker som "Ja, det hade ju vart kul" och så väntar man på att få frågan "Vad?" Men den kom aldrig så jag lät det vara.


GävleutställningFolket som känner mig vet ju att det inte finns något i världen som jag vill ha mer än råttor, och det är mina absoluta favoritdjur (förutom vargar, men dom hör i en annan kategori). Så att få gå på en riktig utställning med "riktiga" råttor och få se olika varianter och träffa andra råttor med andra temperament än det jag har upplevt. Och kanske få se råttagility live hade vart supercoolt. 

(Bilden kommer från RiF)


Sen också att träffa några av dessa människor som man bara har pratat med genom forumet irl och knyta kontakter med folk med samma intressen... Det hade ju också vart super. Man får lära känna uppfödare och se vad de är för människor, kanske hitta "sin" framtida uppfödare bland dom.


Men sen kom jag på, kanske är det lika bra att jag inte åker dit... Det kommer inte bara att finnas utställningsråttor på plats, det kommer också att finnas ungar och omplaceringsråttor till salu. Och sannorlikheten att jag skulle hitta nån jag gillar är ju ganksa säkrad. Så bara tanken på att jag inte kan (det är mer kan än får egentligen, oavsett vad mina päron säger) ta hem mina egna smådisar skulle ta livet av mig. Och vara tvungen att gå därifrån tomhänt och se alla andra lyckliga ansikten då dom har det jag saknar.


Men samtidigt kanske jag skulle bli mer peppad mer framåt, då jag får en dos av råttor, det är så länge sedan jag fick snurra en råttsvans mellan fingrarna, eller ha en mjuk päls mot nacken, med morrhår som kittlar en i öronen. Jossi... Kanske skulle jag känna att jag orkar hålla ut ett tag till, och inte ha den där tomheten inom mig om att jag inte är hel.


Så det kanske är lika bra att jag inte går på den där utställningen, det får väl bli nån gång i framtiden om sådär en ytterligare fem år eller nåt, om man nu bor såpass att man kan skaffa djur, om man har råd att skaffa djur... Det är väl bara att bita ihop och fortsätta leva, fastän dessa år är lika mycket värda som is på sydpolen.


Folk förstår inte hur någonting kan påverka en människa på det här viset, men det är något så speciellt man har med (speciellt ett djur) en varelse när det klickar. Detta är något som bara människor som själva upplevt det kan förstå, och för er andra går det inte att förklara.

Jossi


Av Sofie - 23 februari 2010 17:37

Det är inte mycket bra som disignerna Simon och Tomas håller på med, många av de rum de inreder skulla jag aldrig vilja sätta min fot i och det som kommer ur brödtuggen på dom är bara sorgligt, MEN Simon har faktiskt sagt en grej som jag kan hålla med om:


"If it gets really ugly, we'll just call it designe"

- Simon Davies

 

Slänger in en bild på deras nya hundar, som av nån anledning är Jack Russels, varför har designers den här typen av hundar egentligen?

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards