there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under februari 2010

Av Sofie - 13 februari 2010 17:11

Slängde ett öga genom hallfönstret och fick mig en mindra överraskning, det står en limousine i backen och det vska in på våran gata, kanske för att vända eller nåt, vet inte. Omständigt var det iaf.


För mörkt för att fota så jag knycker en bild i stället, såg ungefär ut såhär:


Vet inte vem det var som kom eller åkte i den, men egentligen spelar det väl igen roll. Jag är nöjd med min nyponsoppa.  

Av Sofie - 12 februari 2010 21:26

Har varit på målarhumör hela veckan så det har blivit ett par bilder, alla ligger dock inte här.

En jag precis gjort, lite sådär småful som det alltid är när det är jag som gör något :P

  

  

Av Sofie - 12 februari 2010 17:52

Även kallad pithaya.


Var och handlade med morsan i går och hons snubblade över en "ny" frukt i fruktdisken som hon vart sugen att prova. Här hemma har vi ofta de "traditionella" frukterna såsom äpple, apelsiner och bananer, nån enstaka gång plommin, kiwi och persikor samt vindruvor. Så hon köpte en av dom.


Dessvärre for familjen på IKEAshoppingtripp idag så den tilltänkta fruktsalladen hanns inte med, så jag tog mig friheten att testa pithayan för å se hur den smakade, har fått höra av en kompis att den ska vara god. Sen var den tvungen att ätas eller slängas iaf då den hade börjat bli lite övermogen och halvtaskig.


Så min slutsats, den var i konsistensen som en kiwi, lite torrare kanske, men den smakade inte en dyft! En aning till en lite besk eftersmak. Men ingen smaksensation tyvärr. Men jag har ju en massa annan frukt här hemma som jag vet smakar bra så jag kan väl trösta mig med dom (däribland ananas, mums).  


Av Sofie - 11 februari 2010 12:40

Pappa kom ju hem från skåne i veckan och hade med sig lite grjer till mig, helt överraskande hade han kommit ihåg att det fanns ett par gerjer jag behövde.


Så han ringde mig och frågade vilken musplatta jag ville ha, jag sa "överraska mig" så det blev den här:



Och sen sittar jag ju i soffan, ofta med datorn i knät, det säger ju sig självt att det blir väldigt varmt. Så jag fick även en platta att ha udner datorn, en sån här:



Med inbyggd fläkt och allt, som bara behöver kopplas till datorn md USB, så den här datorn behöver inte bli varm igen. Till skillnad från morsans/syrrans lilldator, den blir så varm att hade det inte blivit kladdigt så hade man kunnat steka ägg på den.


Så ibland är pappa bra å ha :)

Av Sofie - 10 februari 2010 23:36

Nu har jag kommit i gång lite mer med teckandet, här kommer en råtta som jag lite snabbt gjorde i photoshop just nu i ren tristess, inget fusk eller nåt, tänkte mig den lite cartoon-aktig därav är konturerna kvar. Men det blev nå halvers lite underligt och knas, som vanligt. Men jag är fortfarande under arbete :P

  


Jag har dessutom skaffat deviantart men mer säger jag inte just nu.


Av Sofie - 9 februari 2010 00:15

Om jag hade gjort annorlunda så hade Jossi fyllt ett år idag. Min lilla kompis var den bästa jag hade i två veckor, hade jag gjort annorlunda hade hon vart min lite längre än så...


Så grattis på födelsedagen, var du än är gumman...


Jossi f. 9 feb 2009 - 11 mars 2009

  

Av Sofie - 7 februari 2010 21:51

Kommer för att hämta telefonnkatalogen, gillar dialekten på honom också, hehe.


Av Sofie - 7 februari 2010 21:00

favvofilm på tv nu, Spiderman III, vill minnas att jag såg den på bio med kusin. Men det är länge sen nu...




Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards