there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Sofie - 15 februari 2010 18:14

Pappa somnade framför ett program om drakbergen i sydafrika, och det kom in en fågel i bild som jag tyckte var riktigt snygg.


Det råkade vara en vitnackad korp. Ser ut som en vanlig korp men har ett vitt part i nacken. Tycker om dessa fåglar, ingen särskillda nledning, bara gör det.


  

Av Sofie - 15 februari 2010 16:27

Eller inte... men det är en liiiiiiiten bit på väg iaf. Det här råkar vara den tråkiga billiga varianten som inte behöver bur, mat eller omsorg av någon form, dvs man får inget tillbaka av dom heller.

  


Den bruna har jag haft rätt länge, sen färra gången familjen var på IKEA, tror det var i somras eller nåt, kanske har lagt upp bilden på den tidigare... Så nu fick jag den grå och den vita. Jättesöta är dom iaf.


Desvärre står det på lappen (som nu är bortklippt) att det är möss, det finns råttor också men dom är mycket större.


Tyvärr få man som vanligt vänta en evighet på the real deal...

Av Sofie - 15 februari 2010 16:23

Glömde säga att jag fick en NeoCube i sen julklapp, hämatde den för en dryg månad sen. Den var mycket svårare att hantera än vad som framstår på filmerna, magneterna är superstarka. Men hade lite kul med den en kväll och mobbade kissen lite grann, han verkar föresten väldrigt intresserad av den där mojängen, för så fort man börjar plocka med den så blir han väldigt närgången.



Så jag gjorde ett par "glasögon" av kuben åt Neo, det sitter fast runt huvudet på honom, grejen är den att kattpuckot kurrar sig så fort man grejar med honom så han tyckte bara att det var mysigt när jag använder honom som provdocka. Pucko...  

Av Sofie - 15 februari 2010 14:12

En råtta till! Ni måste vara spyless dom nu, men det shiter jag i.


Den här ska alltså föreställa en blue striped roan, därav de lite underliga ögonen (som jag för övrigt inte är riktgit nöjd med).

  

Av Sofie - 15 februari 2010 12:34

Familjen har ju vart söderut hela helgen, for till Långträsk i fredags och kom hem i går kväll, har vart jävligt skönt att få vara hemma ensam, men som vanligt faller friden så fort dom kommer innanför dörren.


Fredag var sådär lagom kul, pappa blir stressad så fort de ska åka någonstans, detta resulterar i raseriutrbrott för mindre och ingen vill vara i närheten av honom, dock är det svårt att undvika med tanke på hur vi bor. Så hela fredagen var förstörd för alla som fanns och andades i hans närhet.


Lördag for dom till Haparanda fram och tillbaka, till IKEA där det skulle inhandlas sängar och div möbler till syrran rum. Vill inte ens veta hur det gick där inne.


Så igår kom dom hem igen, vid 10 på kvällen. Det första som händer är att bror skriker rätt ut om att morsan köpt fel kudde åt honom. Det tycker jag han kan ta och kolla själv när han väl är på plats. Vet inte hur det ordnade sig med det sen. Sen att han har exakt samma humör som pappa för precis lika lite och som han dessutom talar om för världen. Hans fina kommentar när han hela tiden måste fråga vars grjerna är fast de är framför näsan på honom, var "Jag kan också bli jävligt sur och förbannad!". Jaha, och? Så vi får inte ifrågasätta din uppenbarligen begränsade interligens utan att du ska gå i taket och "skryta" om att du också kan bli arg? Varför i helvete ska vi måsta trippa på tå runt dig också för att du har noll och ingen respekt för dom omkring dig?


Så min familj är bara såååå rolig att ha omkring sig... not.




Av Sofie - 15 februari 2010 00:10

Den här ska alltså föreställa en dark pearl, men jag vet inte... Det var en svår färg att måla så får se om jag måste ljusa upp den eller nåt... Sen vart svansen lite för rosa för att jag skulle vara nöjd, den skulla vart med beige, tror jag. Men alla fall, man lär sig något varje gång tror jag...

  

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards