there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under december 2010

Av Sofie - 20 december 2010 00:24

Btw, insåg för nån vecka sen att det var rätt dumt att man inte skrivit någon önskelista, nu är det helt klart för sent. Är inne på sista boken igen, den här gången är det den femte boken om Temeraire - Victory of Eagles, av Naomi Novik. Så den sjätte, Tongues of Serpants, skulle ha varit på önskelistan om jag skrivit någon.


Har skrivit om böckerna förut men kan kanske skriva en bättre review nu. Handlar om Laurence och hans drake Temeraire, de slåss i 1800-talets krig mellan England och Frankrike. Men böckerna utspelar sig inte bara i gamla trista gråa GB, dom har även hunnit med att besöka Kina, Turkiet och Sydafrika. Så miljöerna är växlande. Dock kan dom bli lite långrandiga, med långa kapitel då det bokstavligen inte händer ett skit. Plus att det är väldigt mycket detaljer - speciellt rörande drakarna som alla kommer i olika storlek, färg och form.


Sen kan man bli måttligt less på språket ibland - det är hela tiden det här vårdade, fina språket, det är som inte talspråk och lite variation. Alla ska vara så artiga och hövliga hela tiden. Och sen om det nu är någon som sticker ut, som en viss firebreather, så blir man bara irriterad och känner att ungen skulle ha ett kok stryk. Så jag har inte hittat någon karaktär som jag verkligen gillar i böckerna, det skulle vara den första som dog då... Men honom tyckte jag mest synd om...

Av Sofie - 20 december 2010 00:20

Kom på att jag ju har en bild jag kan visa utan att skämmas ögonen ur mig, en helbild på en irländsk varghund, som ska föreställa stå på typ en pir med vatten och ett par klippor/halvöar i bakgrunden. Vattnet är ungefär asfult och det är något som inte stämmer med pälsen i ansiktet på hunden...



Bilden jag gjorde för nån månad sen -->

Av Sofie - 19 december 2010 23:54

Fyra stycken förpubblade inlägg har hunnit upp här sedan jag skrev något sist, har inte haft något som helst att tillägga, ingenstans.


Här hemma börjar det komma upp juldekorationer och huset är ju typ städat för en gångs skull, iaf fläckvis. Men belysningen funkar inte i granen så kanske måste in till stan och köpa en ny, men vilken dag det blir återstår att se.


Ok, vad har hänt då sedan jag skrev sist...? Ungefär ingenting, men det har kommit några dm snö iaf - så den har man fått skotta bort. Plus att man svär över grannens stupida parkeringar som gör det överdrivet kompliverat att backa ut bilen ur garaget. Har kluddat lite i photoshop som vanligt, dålig på att visa upp resultaten här dock...


Har inte gjort något, inte tagit några bilder, int sett någon bra film (även om jag har ett par på lager), inte skrivit någon önskelista, inte supit mig full och gjort bort mig - den här listan kan göras så mycket längre.


Blev erbjuden att följa med till Spanien i typ jan-feb, men det kostar mer än jag har råd med så det blir inget, plus att man måste ju ta en massa vaccinssprutor också och dom tog det väl ett par månader att ta sig igenom?


Kanske ska ta och göra en lista över kommande filmer som jag vill se, som jag gjorde förra året? Bara det att dom jag vet att jag vill se just nu är sånna som inte har någon trailer än och som släppt sent 2011 eller 2012. Prutta, vilket btw är mitt nya ord och uttryck för allt som gör mig mer eller mindre missnöjd.


Äh, har absolut inget vettigt at säga så jag lämnar det där, g'natt.

4

Av Sofie - 19 december 2010 14:15

Julafton på fredag :)


  

3

Av Sofie - 12 december 2010 14:15

  

2

Av Sofie - 5 december 2010 14:15

  

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards