there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofie - 31 januari 2011 21:06

Akvariet är mitt om jag vill ha det :) ska fara och titta på det imorrn så fort jag har en bil, min ska på verkstan i morrn, men jag kanske åker med pa.


Kände verkligen hur irriterad han vart av att jag släpar hem en möbel till, speciellt eftersom jag inte har sagt något antagligen, han vet heller inte att jag kommer att köpa två möss till i mars, men det ska han fan inte säga något om eftersom alla kommer att sitta i samma bur!


Sådeså!

Av Sofie - 31 januari 2011 15:38

Min äldsta kusin tittade förbi för en stund sen, han är på väg hemåt igen och kikade in och sa hej innan han åkte. Länge sen jag träffat honom så det var kul :)

  

Av Sofie - 30 januari 2011 22:31

Neo har ju som känt en del egenheter för sig, det här är något som han tycker är mysigt. "Sola" under lampan :) Ibland stoppar han också upp huvet i skärmen :S


Av Sofie - 29 januari 2011 15:35

Jag kom mig för att maila annonsören för det ena akvariet jag har kikat på, får se om jag får nå svar...


EDIT 22:19 - det visade sig att jag hade slarvat när jag läste, det var samma människa bakom båda annonserna... Har som sagt skickat ett meddelande från annonssidan men jag vet inte om hon måste läsa det där eller om det går till originalmailen. Sitter och är jättestressad av att jag inte har fått nåt svar än, visserligen bara sju timmar sen men ändå. Har jag inte fått nå svar i morrn när jag kommer upp så skickar jag ett sms också. Jag vill ju liksom veta om dom finns kvar överhuvudtaget, och hoppas att hon inte är en sån som igorerar bara för att sakerna redan är sålda. Jag uppdaterar väl när jag vet hur det går...


EDIT 22:34 30jan - har skickat ett sms men fortfarande inget svar...

Av Sofie - 28 januari 2011 15:58

Jag har sneglat på ett par akvarium som finns till salu här i stan ett tag nu, har länge velat ha ett till mössen, det blir myckets snyggare och renare runt om. Men jag tror att det är just för att det är ett akvarium som jag tvekar, vill hellre ha ett terrarium där man öppnar pä sidan i stället för att komma uppifrån.


Aaaaah jag blir galen.


Sen är det en människa söderut i sverige som har en kull med svart-vita möss till salu, och fläckigt är helt klart min favorit på möss. Nu till kruxet, hon ska norrut i mars, till Boden. Dvs hon kan ta med sig en unge om jag bestämmer mig för att köpa en. Vill ju helst ha minst tre i en flock om det skulle hända något, har flera gånger suttit med ensamma honor och det är inte kul att se dom så deprimerade...


Sen tror jag min grupp skulle bli bättre av att få utökning, som det är just nu är Aaryn ganska hård mot Pip och det känns som om dom har en liten hatkärlek till varandra ibland. Jag upplevde att det funkade lite bättre när jag hade Lovis också, men jag kan minnas fel.


Fanfanfanfanfanfan, vad göra?


Sen känns det hela tiden som om jag måste ta hänsyn till ALLA andra innan jag kan göra överhuvudtaget någonting, vill jag ha ett akvarium kan jag inte bara köpa ett utan måste fråga andra här hemma (och jag och prata med folk och saker jag vill - det finns inte) innan jag tar hem det. Samma med om jag vill utöka musflocken eller liknande.


Sen kännsdet just nu som om jag måste ha en ursäkt för att fara ner till Ä-byn till C. "Jag ids inte", "kommer mig inte för" och så vidare, men sen hittar jag en ursäkt till att åka utöver jag vill åka. Svårt att beskriva.


Bara som en parentes, jag känner inte heller att jag bara kan ta bilen och fara till affären och köpa det jag behöver, utan att säga någontin, bara ta beslutet själv och känna mig något så när självständig. Men nej! Om det är någon som upptäcker att jag har åkt så ringer dom och frågar vars jag är, eller precis när jag kommer innanför dörren "Vars har du varit? Hade du sagt något hade jag kunnat följa med, jag hade kunnat be dig köpa det och det..."

Sen kännser jag mig inte hellet helt obehindrad av att åka till Piteå när jag känner för det, speciellt om inte pa är hemma för då har dom ju ingen bil hemma.

Jag är en jävla toffel och kommer nog alltid att vara det. Egentid - vad är det?

Av Sofie - 28 januari 2011 00:22

Fan va nice å bara kunna släppa allt, och försvinna...  

Av Sofie - 28 januari 2011 00:20

En serie dom visar på kanal 5 just nu men jag har laddat ner den och har nästan sett hela. Den är som en blandning av Heroes och The Incredibles.

Kan jag varmt rekomendera för er som inte sett den :)

  

Av Sofie - 28 januari 2011 00:17

Mycket och precis ingenting har hänt sedan jag skrev något sist. Kände igår att jag saknade skolan något så sjukt mycket, speciellt djurkurserna... Åren på Gran är den enda tiden i mitt liv jag känt mig levande och som om jag hörde hemma någonstans...


Har så satans svårt att tro att jag någonsin kommer att känna så igen.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards