there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofie - 31 mars 2011 11:11

I lördags var det Earth hour, jag var ute och pimplade med pappa från onsdag till lördag eftermiddag och i bilen på väg hem kom jag att tänka på en del gjejer... Alla uppmuntrar ju Earth hour, flera hemsidor/forum stänger ner under den timmen och allmänna ljus släcks. Men tv! Dom gör fan ingenting, utan dom körde på med sin Körslaget-premiär, filmer och underhållningsprogram. Varför inte flytta allt det en vecka? Eller skjuta upp det som går tills Earth hour är över? Annars kommer ju folk att skippa det bara för att det går nåt bra på tv.


Jag var visserligen inte bättre själv eftersom ingen annan här hemma brydde sig ett skvatt om det, så jag föll för grupptrycket - ingen ursäkt jag vet!

Av Sofie - 23 mars 2011 09:05

Jag å pa ska ut med arken, får se dock om det är nog bra is... Men det borde det vara, vi märker väl om jag inte kommer hem igen utan har gått ner i nån vak eller nåt. Gubbarna kom hem förra veckan eftar att ha vart ute som vanligt, och som vanligt kommer dom hem  med galet mycket fisk - vi får aldrig mer än 10 :/


Inte fan är man snygg i mössan som pa envisas med att man ska ha XD Fisken som vi fick till middag i förrgår, och det där är bara en del av det dom kom hem med...


                  

Av Sofie - 20 mars 2011 20:27

Helt ärligt, vad säger man? Om man får en förfrågan om art-trade och den människan helt seriöst är shitdålig? Man kan ju inte säga sånt rakt ut, det går inte. Är det bäst å ljuga och säga att man inte hinner just nu, eller ska man på nåt snällt sätt säga att "vi är inte riktigt på samma nivå, och det vore roligare om det var så", fan jag känner mig redan som ett svin och jag har inte svarat än...


Har gjort en art-trade med en tjej redan och jag vet väl inte vad jag väntade mig, hon är också i "tidigt utveckligsstadie" och teckningen jag fick såg ut som om den var hoprafsad på en kvart. Och då har hon ändå haft två månader på sig, och när jag sen pekar ut att detaljerna inte riktigt stämmer så får man ett lite bitchigt svar om att "hon satt upp till tre så vad kunde jag vänta mig", jag valde att ignorera det.


Så vad säger man? Jag har ju erbjudit art-trades, men det är bara 13 åringar som svarar på det, och jag vill ju byta med nån som är på samma nivå som mig...


Fan, svårt det här...

Av Sofie - 17 mars 2011 21:46

Och med all jävla rätt!!! Ingenting går som jag vill, ingenting! Det finns inga verktyg uppe i lägenheten när man behöver dom så det blir att springa upp och ner i källaren. Pappa är hemma så då är det ingen idé att ens försöka komma på att det är något på tv som man vill se, Pit Bulls and Parolees har precis slutat och jag fick inte se det, det går i repris i helgen tror jag men jag vet inte när... Får försöka ta reda på det.


Har hela dan försökt skugga en bild jag jobbar med, men det är tamefan omöjligt, hur jag än gör så blir det inte bra. Det kan ha å göra med att den är så satans stor, kanske måste skala ner den...? Sen står jag just nu helt och komplett still i min färgläggningsutveckling, kommer ingenstans! Sen blir jag frustrerad och irriterad som en annan jävla adhd-unge när det inte går, och så lägger jag ner, och hur ska man då lära sig, va!? Spelar just nu ingen roll hur mycket jag studerar och observerar andra i arbete, det går bara inte! Det blir inte bra! Hur jag än gör och inte gör. Jag kan ju inte ens hitta en skuggningsmetod som funkar för mig - inget funkar! Får väl skita i å skugga då och bara köra  på tvådimensionellt...


Sen är det ju min fina "arbetsplats", fy FAN säger jag bara.

Av Sofie - 16 mars 2011 16:40

Jag har skaffat något som kallas för livestream, det är en sajt där man syns live, antingen att man kladdar i photoshop eller va sjutton man nu håller på med. Längst ner på menylistan till höger finns det en länk, om jag har fattat rätt så syns det på den när man är online, ni kan väl kika in då vet jag :)


Däremot är det en del problem och programmet krachar hela tiden, vet inte hur jag ska lösa det :/ Sen kan man inte lyssna på musik samtidigt, då laggar det som fän! Men det kan ju bero lite på också att man just nu jobbar med en bild som är 4000*4000 pixlar :S (varför den blev så stor kan jag inte svara på).


Men vi ser väl hur det blir.

Av Sofie - 11 mars 2011 15:19

Nyfikna småtjejer, den bruna har fått namnet Willow, även kallad Villo. Den svarta är ännu namnlös men hon kommer någ få ett busigt namn :)


Sitter i kartongen på bordet. Hade dom där för att de skulle få springa av sig lite och bekanta sig lite mer med mig, det gick sådär då dom hela tiden hoppade ut.


Hon hoppade upp från burbotten och greppade gallret och klättrade runt där en stund, var tvungen att sätta tillbaka henne i buren hela tiden då hon inte var stilla en sekund den första timmen.



Första mötet med en av deras nya storasystrar, gick jättrebra, det funkade även med Aaryn. dom piper en del i buren nu, men det är mest för att de är fjantiga och ovana vid den nya miljön, inte för att storasyster är taskig eller nåt :)


Av Sofie - 10 mars 2011 22:46

Det händer för hoppningsvis lite grejer här hemma i morrn, så då ska det väl komma bilduppdateringar och sånt om vad som hänt den senaste månaden :)

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards