there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under juli 2009

Av Sofie - 31 juli 2009 23:02


Ett forskningsteam upptäcker ett par gamla ruiner mitt i öknen, de var en gång en ung prins palats. Vad de inte vet är att denne fortafande ligger begravd innuti sitt nu begravda herradömme. Av en händelse kommer de över en svart bok, denna misstolkas och översätts som boken av död, det visar sig vara boken av liv. När de läser ur den vaknar 3000 år gamla mumier och kommer tillbaka för att hämnas.


Tycker dom är jättebra alla tre filmerna, de är roliga och spännande. Som vanligt tycker jag bäst om ettan och trean men tvåan är inte heller dålig.


                       

Av Sofie - 31 juli 2009 13:18


Min absoluta favoritfilm för tillfället är Bolt, den är bara bäst! Men då är jag allmänst förtjust i animerade filmer... :P


Men det är storyn i Bolt som gör den så jävla bra!

Hunden Bolt adopteras som liten av Penny, hans uppväxt blir sedan som en filmstjärna där han och Penny spelar i en serie filmer. Filmen och Penny blir hans liv, han glömmer hur man är hund. En dag rymmer han då han tror att Penny blivit kidnappad, han springer för att rädda henne. Till sin hjälp har han en katt (Mittens) och en hamster (Rhino). I filmerna har han superkrafter, i den riktiga världen har han inte det, han blir rädd och vet inte hur han ska hantera det, han börjar tvivla på om han någonsin kommer hitta Penny.


Som sagt, jag älskar den här filmen! Den är rolig, gullig, spännande och det är nästan så man blir lite rädd ibland om man inte vet hur filmer som den här brukar fungera. Rösten till Bolt görs av John Travolta, som är en av de bästa skådisarna i världen (äälskar Face off), och Penny göra av Miley Cyrus.


                      BOLT2008CAMXVID.jpg image by moviesutra 

Av Sofie - 31 juli 2009 12:46


Skulle nog inte ha sett den om jag hade kollat upp vem som hade huvudrollen (Will Ferrel), tycker verkligen inte om denna skådis, han känns som en riktig mansgris och idiot.


Storyn var rätt kul, forskaren Rick Marshall har en dröm om parallella universum, som han har använd 50 miljoner skatte-betalar-dollar har gått åt till något som ännu inte visat resultat. En universitetsstudent som blivit utkastad från skolan för att hon tror på hans idéer besöker honom. Detta får honom att bygga den maskin som ska flytta dom i tiden.

    De kommer till en värld där det finns forntid, nutid och framtid på ett och samma ställe, kallat Land of the Lost. Nu måste dom hitta en väg hem.


Tyckte den var hyfsat kul, är ett fan av T-rex, så den var ju höjdpunkterna i filmen, det allra bästa var när denne lämnade av ett paket utanför "dörren".

Animeringarna var väldigt snygga, men "de gröna männen" var inte speciellt vackra.


                  

Av Sofie - 31 juli 2009 12:41


Ni kanske har sett reklamen: "ni vet att man ska äta 500 gram frukt och grönsaker varje dag", det är reklamen för en fruktdryck som heter Vie producerad av Knorr. Cyklade till affären igår och var hungrig som faan, de hade inga drickyogurtar så jag tänkte prova den då det var de endra de hade som såg enkelt ut.


Öppnade utanför affären och det var det äckligaste jag druckigt. Smaken var väl ok antar jag men jag vill inte ha den i munnen tillräckligt länge för å känna något, för konsistensen var det absolut vidrigaste jag varit med om. Den innehåller fruktkött från apelsiner, apelsin och jordgubbspuré. Så konsistensen blev grynig och äcklig. Ett förslag gillar man inte fruktkött i apelsinjuicen (vilket jag inte gör) så är denna verkligen inte att rekomendera. Kanske är den nyttig men jag pallar inte å dricka en halv flaska ens en gång (och dom är inte stora).

        

Jag köpte den röda sorten, det var den enda de hade

Av Sofie - 31 juli 2009 10:38


Den här är bara bäst!



Av Sofie - 31 juli 2009 09:43


somnade efter att jag skrev förra inlägget, sen sov jag tills L-Å kom å plingade på dörren dör en halvtimme sen, han hade varit å fiskat sen en vecka tillbaka och upptäckt ett guldställe (alltså inte guld utan stooor röding). Han hade dessutom hittat stoora älghorn där skallen fortfarande sitter kvar. Man jagar visst inte så mycket älg här uppe då de har tid å dö på det där viset (han har hittat två stycken). Och vi har inga rovdjur här uppe som ger sig på en stor älgtjur och som inte tar reda på hornen (då tänkte jag närmast på att nån har skjutit den och lämnat skallen).


Men alla fall, nu har jag sovit färdigt tror jag... Ska äta äggmacka till frukost tror jag, det lät gott.

Av Sofie - 31 juli 2009 01:14


var upp 30 timmar igår, gick å lade mig vid fem på em. Dock vaknade jag lite tidiagre änjag trodde att jag skulle. Redan halv tolv. Så det blir ännu en lång dag, men sen ska dygnet vara rättvänt igen.


Familjen kommer hem på lördag, slut på friden...

Av Sofie - 30 juli 2009 11:40


De flesta har väl sett den vid det här laget.


Superhjältarna räddar dagen, så har det ju alltid varit, men plötsligt börjar mänskligheten bli otacksam och till och med stämmer superhjältarna och dessa tvingas gömma sig. 15 å senare behövs deras tjänster igen när en gammal fiende gör comeback, kommer dom att klara det?


Älskar den här filmen, klart man blir avundsjuk för att man inte har egna superkrafter menmen sånt är livet. Den är väldigt bra animerad och har en del mycket roliga scener. Exempelvis Edna, en speciell liten superdräktsdesigner med en stor attityd. Sen har vi ju Jack-Jack, bebisen utan krafter, eller...?


MIn absoluta favorit är Jack-Jakc attack tror jag den heter som finns i extramaterialet. Där får vi se vad som händer hemma i huset under tiden som barnvakten tar hand om honom och lämnar alla medelandena på telefonen. Ska inte avslöja för mycet... :)


                   

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards