there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Sofie - 16 juli 2009 23:13


Morsan har iofs redan avslöjat lite och redan svallrat om att vi precis kommit tillbaka från filmen, men jag skriver här ändå.


Lite Spoilervarning! 


Har som sagt precis kommit tillbaka från Harry Potter och Halvblodsprinsen, det är den sjätte filmen i serien om Harry Potter. Den var den absolut bästa av filmerna så långt, jag tyckte att femman följde boken bra men den här slår den tusen gånger om. För att inte tala om den efterlängtade humorn, efter fjärde boken/filmen blev allt så dystert och svart, i den här har de lyckats få in en del humor också (även om jag ännu är lite svårflörtat vad gäller HP).


Det absolut bästa i hela fimlen är ju slutsceneran med Snape, han är den bästa jävla skådisen av alla i de här filmerna! Hela hans minspel talar om så mycket outtalade meningar trota hans handlande i de situationerna. När man också har läst böckerna och vet vad som händer så ser man det ännu tydligare, hur jävla perfekt han är för den rollen.


Som morsan också nämnde så är det bäst att Helena Bonham Carter inte passerar min väg, då får ni sätta tvångströja på mig för att jag inte ska slita henne i stycken. Har inga problem med skådisen i sig, men den karaktär hon gör är den människa jag hatar mest av allt i hela världen, detta är ju inte till hennes fördel precis...


        

                 


Av Sofie - 16 juli 2009 11:18


Har för nån dag sedan lärt mig något om mig själv: jag är väldigt lättretlig när jag inte har djur omkring mig. Nu när jag är i Falun och alla mina smådisar är hemma i Kiruna så blir jag väldigt snarstucken, blir irriterad för väldigt lite och surar i största allämnhet. Så om jag ska vara dräglig att ha å göra med så måste jag ha djur omkring mig. Speciellt Neo, saknar min kisse...



Min mischke, 8 månader gammal


Av Sofie - 16 juli 2009 10:56


Så, i kväll är det dags... Harry Potter och Halvblodsprinsen på bio. Har förvånansvärt lite ångest inför det i nuläget, det kommer väl när man är i biosalongen som det gjorde med förra filmen. Då var jag på ävg ut ur biosalongen innan filmen börjat ens en gång.


Men som jag sa tidigare, nån gång måste man väl ta tjuren vid hornen och möta sina demoner. Bara det att jag inte är säker på att det här är något som jag vill ha med å göra nå mer. Har ju sett de fem första filmerns på bio också så det skulle ju kännas knas å inte se de tre sista också.


Det här är ju ändå glömt om något år, hoppas jag...

Av Sofie - 16 juli 2009 10:47


I morse drömde jag att jag var i en stuga, med en välig massa människor. Den var rätt liten, det var vinter med säkert en meter snå utanför. Det klassiska skoterspåret fanns med som alltid då jag drömmer om snö. Vet inte vad det handlade om egentligen. Det var något med en björn som nån var efter.


Det enda jag kommer ihåg någorlunda klart var att jag hade fyra djurburar i stugan också. En med mina möss, två med marsvin (kommer inte ihåg varför det var två) och en med fyra råttor i. Då det var mina andra dröm för natten så var jag ju övertygad om att det var på riktigt - att jag äntligen hade blivit råttägare. Så jag gosade väldigt lite med dom i drömmen, kanska berodde det också på att de låg och sov större delen av tiden.


Sen när vi skulle åka ifrån stugan så hade vi några fåglar också som vi av nån anledning inte kunde ha med oss. Så bror tänkte slå ihjäl dom. Jag hann rädda en, den andra försvann, och släppte ut den genom fönstret.


Fan va sur jag blev när morsan ringde och väckte mig i morse, då kom den jobbiga sanningen tillbaka igen.


Sen var det nåt annat också som utspelade sig på sommaren, men det minns jag inte vad det var.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards