there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Sofie - 10 juli 2009 22:46


syrran festar med några kompisar, hon och H var nyss in och lånade toaletten, sedan skulle don nånannanstans och elin glömde ju sin telefon, biig surprise... not. Kommer väl tillbaka snart. Som sagt, bara när jag sitter och skriver detta kommer hon inspringandes och hämtar den.


De var fulla bägge två men inte så mycket värre än när de är nyktra, katten gillade det inte så mycket dock.

Av Sofie - 10 juli 2009 14:02


Drömde nånting om min gamla skola. Det var dagen efter skolavslutningen och ändå var det typ 200 pers där. Alla hade sina skoltröjor på sig i olika färger och där stod jag utan min.

Vet inte vad den handlade om men knäppt var det iaf.

Av Sofie - 10 juli 2009 13:40


Fy fan vad jag är less min dator nu, segare kan den inte bli, det gå inte att öppna förnster, det tar en kvart att öppna ett internetfönster efter att man har startat om den och väntat en kvart på att den ska sluta surra. Dessutom blir den bara sämre och sämre med tiden. Den ska ha 512 i ramminne - den har minskat ner till 504 = inte normalt. Har haft den sedan oktober 2005, så det börjar bli en stenåldersmaskin. Den funkade hyfsat bra tills jag kom hem till kiruna, då kraschade den totalt.


Den åker genom ett fönster snart. Pa få säga vad han vill, jag kan köpa en egen dator som kanske har lite mer av det jag fktiskt vill ha.


Däremot är den br på en punkt, den blir inte skållhet till skillnad från morsans bärbara, hennes gör brännmärken på bordet. Min blir bara jummen och det fast en fläkt är trasig.


Det var meningen att jag skulle få en ny dator då jag fyllde 15, jag fick en dator, men inte var den ny. Det klickade inte först eftersom den var köpt ny, men det var ju familjebilder i den, dessutom var ena fläkten trasig redan då. Datorjäveln var ju begagnad! Så faan vet hur gammal den är egentligen. Dessutom följde det inte med nån skiva med alla installationer, allt var redan installerat när jag fick den, så när vi formaterade om den så försvann allt jag hade på den och mycket gåt inte att återställa då jag inte har skivan.


Sedan klantmorsan, vi köpte en extern hårdisk, för jag hade så mycket grejer på datorn som sög musten ur den. Det första som händer efter att jag flyttat över alla mina grejer och raderat det från datorn är att hårddisken pajjar och allt försvinner. De kan inte ens fixa den på butiken där vi köpte den. Förbannade skräp. Allt var borta, ovärdeliga bilder som jag aldrig skulle få igen. Information om diverse saker som jag samlat i flera år. Kändes ju kul.


Så jag fick en ny, den är bara bäst, den har  fallig över en och en halv meter rätt ner i golvet och den funkar lika bra som förut. Den andra pallade inte ens ett fall på en dm ner på en vadderad stol.

                                  

Min hårddisk = mycket bra

Av Sofie - 10 juli 2009 13:38


Nu har Otto också somnat, han hade fyllt två år om en månad,


På bilden är han ungefär ett halvår gammal.


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards