there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under maj 2010

Av Sofie - 25 maj 2010 19:21

Igår natt somnade Ida i min hand, efter att ha varit sjuk i en vecka... Trodde nästan hon skulle klara sig ett tag där då det tog så lång tid, men sen vart hon stadigt sämre...

Så nu är min lilltjej borta, och jag vet inte vad jag ska hitta på med Lovis... Hon ska ju egentligen ha en kompis, men jag har ingen sådär jättenära där jag kan "hämta" en, får kanske inte hem siameserna förrän i slutet på Juli och då är det ju inte ens säkert att tjockisen är kvar.

Sen om jag fick välja så skulle jag ju hellre ha tre möss än två, det känns som om det finns "en back-up" om det skulle hända nån av dom något, så blir dom aldrig helt ensamma.

Får se hur jag gör...


  

Av Sofie - 20 maj 2010 23:47

Nicciz är en uppfödare av tamråttor som iaf jag har stor respekt för, hon var tjejen med råttorna i Förkväll nu idag, en länk till tv4-play.



Här hittar ni också hennes hemsida :)

Av Sofie - 20 maj 2010 21:42

fler än jag som har bloggtorka den här veckan...?

Av Sofie - 15 maj 2010 18:49

Jag tror Ida är påväg ifrån mig nu... har knappt sett henne på två dagar, hon har magrat av jättemycket och är allmänt slö. Verkar som om Lovis har försökt säga det till mig eller nåt, för hon har varit framåt och sniffat och nosat mer än någonsin.


Trodde alltid att det var Ida som skulle vara kvar längst av dom två...

Av Sofie - 12 maj 2010 20:33

Har en sån där dag idag tror jag, ett ord, vilket som helst kan var hur kul som helst.


Idag är det, trumvirvel....


Mumla



Av Sofie - 12 maj 2010 14:37

Jag och morsan var på ICA idag och jag hittade en frukt som jag aldrig sett förut, den heter Pepino och ser helt seriöst ut som ett ägg av nån exotisk fågel (eller drake :P)


Det stod i beskrivningen att den smakar som en blandning mellan päron, persika och melon. Det säger ju inte så mycket egentligen med tanke på hur olika dom kan smaka sinemellan.


Wiki

Mer bilder

Av Sofie - 11 maj 2010 23:26

Jävlar va jag längtade till sommaren idag... Älskar dom ljusa nätterna och att bara vara. Saknar Siksjön så in i helvete också, men i år kan jag ju åka! Måste bara ha en bil... Tänker inte nå gärna köra hela vägen dit, det är lite drygt hundra mil härifrån och det tar 10 timmar för pappa, så det tar väl minst 15 för mig då... piss...


Redan nu är det ljuset dygnet runt, men där är inte grönt än, dessvärre kommer det också en massa blodsugare när det blir grönt så det är bara vissa tider på dygnet man kan röra sig utaomhus utan att bli drained for blood.


Det är ännu en sak som jag bara ääääälskar med Siksjön, det finns broms där, och mygg, knott och småsve, men när man sitter i båten ute på sjön är det helt lungt. Inte ett flygfä annat än nån dagslända eller trollslända som helikopetrar förbi och tittar på en innan den försvinner in bland vassen och blir mat åt nån gädda.



Förstökte fota ett spindelnät i båthusdörren, med det gick inte så bra, det var minst två nät bredvid varandra. Spindlar är några av de vanligaste boendena i detta sommarparadis.

Av Sofie - 11 maj 2010 22:52

Städade burarna i morse, tjejerna fick vara i marsvinsburen igen, iaf Ida vart lite uttråkad ibland och kikade på mig genom gallret och ville, ja, nåt. Byggde en ny koja åt dom, av fem mjölkkartonger som är ihoptejpade med hål emellan så de kan krypa från ena änden till den andra. Vet inte om dom var så väldigt imponerade dock, dom verkar föredra kattmatslåde/juicepaket-husen jag gör, det är lite mer plats i dom.


Ursäkta kvaliten men det är fotat med en halv-crappig mobilkamera :P Dom blir bättre om dom är lite större, men dessvärre får ni inte se dom större om ni inte kikar in på mus.ifokus, jag hade tänkt slänga upp en tråd där strax med dagens pyssel :)

  

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards