there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofie - 31 augusti 2010 13:54

     


Nu har jag bara 50 asjobbiga sidor kvar i Brisingr innan jag är klar med omlänsningen av Eragon... Fy fan, vad jag både älskar och hatar dom här böckerna, om dom inte släpper sista snart blir jag än mer knäpp än jag redan är! För så som den senaste slutar, vojne... Tror jag läser dom ett varv till sen, bara för att dom är så satans bra!


OBS! SPOLIERS NEDAN!


Måste dock bara kommentera omslagen på de svenska böckerna, stör mig bara mer och mer på dom. Första boken är jättesnygg, superbra, Saphira är underbar och hon har rätt storlek, bara vingarna som inte är hundra. Andra boken, det där ska föreställa Törne, han är INTE sådär stor, never in a life time, och vingarna ser helkonstiga ut, för små och fästet är för klent. Men i övrigt är den snyggt gjord. Och på tredje boken, där har vi en mycket underlig Glaedr, kroppsformen är helt fel, stämmer inte alls han är aldeles för fet och kraftig. Vingarna sitter jättekonstigt och sen är det så att han saknar sitt vänstra framben, den bilden är väldigt diffus som om konstnären var osäker på om det var så eller inte. Och varför är inte Oromis med?! När respektive ryttare är med på de andra omslagen?


Nej, dom engelska funkar lite bättre, kanske... Eller näää, det gör dom inte.


   

Av Sofie - 31 augusti 2010 13:36


Grattis till mig! Jag har äntligen lyckats se Alice in Wonderland, som vanligt är det en film som man tänkt se ett tag men som det inte blivit av med, men nu är det gjort!


Ok, vad tyckte jag då, filmen hade varit grymt bra om det inte vore för detaljen som heter Alice, hon är ett mycket irriterande inslag men antagligen nödvändig om filmen ska kunna fungera. Näst intill hela filmen går hon omkring och tror att hon drömmer fastän hon fått mer än ett bevis på att så inte är fallet.


Alice har en hel del drömmar om ett land som hon tror att hon har uppfunnit själv genom sin vilda fantasi, när hon sen kommer till landet så tror hon fortfarande att hon drömmer. Det visar sig tillslut att världen finns på riktigt och att hon har varit där en gång tidigare för länge sedan. Världen har förändrats sedan hennes senaste besök och det är nu den röda drottningen och inte den vita som styr. Detta med skräck och terror. Alice är förutspådd att vara den som dräper Jabberwockyn, och den som därmed hjälper den vita drottningen att få tillbaka trornen, men vägen dit är krånglig och Alice vet inte om hon är rätt människa för jobbet.


Övrigt var filmen väldigt bra, den var kul och väldigt snyggt animerad. Christopher Lee hade faktiskt också en roll i den här filmen om än kortvarig, med ungefär en eller två meningar innan hans figurt fick tungan avskuren. Surt för han då! Och sen har vi ju morsans favorit, Alan Rickman som den kedjerökande fjärilslarven, ganska klockren röst på honom. Och sen har vi ju Johnny Depp som är mer insane än han brukar...


Av Sofie - 28 augusti 2010 19:35

Även Lovis har hu vandrat vidare, efter ett par dagar av sjukdom och ålder... Hon och jag har som aldrig klickat men jag kände ändå att vi kom närmare varandra eftersom. Kommer att sakna min tjockis lika mycket som dom andra som lämnat mig...


  

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards