there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofie - 31 oktober 2011 16:10

Dom ringde från LKAB idag och sa att jag var efterfrågad att jobba 7 nov till 2 jan, visste helt enkelt inte om jag skulle skratta eller gråta. Men jag kommer nog att jobba, lite trist bara att jag mest troligt kommer att få byta skiftlag. Har lite ont i magen över det faktiskt... Hoppas att det kommer gå bra iaf.


Chefen skulle höra av sig i veckan om tider och sånt shit.


Det brukar gå bra bara jag kommer igång, men veckan innan är rena tortyren.

Av Sofie - 29 oktober 2011 15:36

En kul insändare som verkar ha kommit upp på några ställen runt om i internetvärlden, vet inte hur gammal den är då den inte är daterad.


 


Skulle onekligen vara kul å veta om han får något svar och i sånna fall vilka ^^

Av Sofie - 28 oktober 2011 13:15

Idag fyller NisseNeo fyra år! 

Av Sofie - 28 oktober 2011 01:40

Har idag spelat igenom det senaste Nancy Drew spelet - Alibi in Ashes. Har seriöst aldrig behövt så mycket hjälp som med den här (förutom kanske Blackmoore manor, men det var den allra första jag spelade för flera år sen), sinnessjukt! Fast jag kanske inte riktigt var på humör för att sitta med nåt sånt här idag..? Nån ursäkt ska man väl ha. En anledning kan vara att det var typ inga pussel eller kluringar, i den här, man skulle mest prata med folk och lura ut dom så man kunde gå igenom deras grejer X3 


Några pussel var pisslätta och andra sitter jag bara och dumstirrar på för min hjärna kan inte riktigt tänka i de banorna.


Anyway, handlar då om att Nancy sitter i finkan för att ha bränt ner en byggnad, och nu ska man alltså spela med hennes kompisar för att försöka klura ut vem som gjort, vad och när. Inte ett av de roligare spelen i serien, men det funkar väl.


 

Av Sofie - 27 oktober 2011 14:00

Vi har äntligen fått en bokhandel till stan igen, den öppnade idag. Jag och morsan skulle dit och köpa en bok till pa som han skulle ha med sig till sin brorsa idag när han åker söderut. Knökfullt med folk. Fick stå i kö i säkert en kvart (vilket inte var lika illa som när InterSport hade utförsäljningsrea för några år sen - då stod vi i kö i fyrtio minuter).


Hittade några skitsnygga skrivböcker, så jag får en av dom i julklapp, prutt, vill ha den nu. Sen kikade jag naturligtvis bland djurböckerna, hittade bara Fredrick Steens jävla bok, och så längs till vänster står en av dom jag är ute efter! Har velat ha dom jättelänge, men har alltid känt mig för snål för att köpa dom. 


Men nu har jag Ceasars valpbok! Den borde väl vara bra att börja med?


Kolla all döspace som är här bredvid bilden nu bara för att jag inte kan ändra storleken på den, det är inte snyggt! JUst nu skriver jag bara för att fylla ut, blablablablablabla, ordbajsar lite som jag hört det uttyckas. Nu ska det nog räcka.

Av Sofie - 26 oktober 2011 16:07

Har varit hos veterienären med gammelpojken idag då han har så svårt att andas. Det "bästa" det kunde vara var väl lunginflammation - för det går att behandla. Men vetten trodde att han skulle ha blivit sämre mycket fortare i såfall. Så vi tog ett par röntgenbilder för å kolla om han har tumörer i lungorna, inget tydligt där heller. Han har något i halsen i övre delen av lungorna som trycker på luftstrupen, men vet inte vad det är...


Så jag sitter i en jävligg jobbit sits just nu, om man ska prova behandla mod lunginflammation, eller om man ska ta bort honom. Har börjat ställa in mig på det senare.


Sen vet jag inte vad jag ska göra med Aladdin om/när det händer något med Bamboo, tror jag ska prova omplacera honom först. Hittar jag ingenting, eller det tar för lång tid så kommer han också att få vandra vidare.

Av Sofie - 25 oktober 2011 19:45

Måstemåstemåste ringa vetten i morrn, Bamboo har svårare att andas för varje dag som går och jag vet inte vad som är fel. Hoppas han orkar till i morrn.

Av Sofie - 25 oktober 2011 19:34

Här inne spenderar jag en del tid när det är folk här, kan ju vara kul :) 

http://www.livestream.com/redfurfur?t=991614 

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards