there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under juni 2009

Av Sofie - 30 juni 2009 20:13

har precis fått reda på en dryg vecka i Falun eller inget alls. Pappa hade visst int berättat han skulle bort vecka 31 och vara bbort till faan vet när. Det är meningen att mamma och bror ska åka ner nu till helgen och jag och syrran skulle åka nästa helg. Men nu har vi en massa djru som det vafa sagt att han skulle ta hand om när vi åkte dit, för man får inte ta med dem på tåget annat än i sittvagn, och man gör inte så gärna den resan sittandes då det är 15 timmar bort.


Vi måste alltid rätta oss efter pappas jävla jobb, han är den enda som får komma bort från det här helveteshålet, han behöver bara sätta sig i bilen och åka dit han känner för, men vi andra då? Ska vi tvingas till allt på hans villkor eller! Fan vad jag vill ha mitt körtkort och ett jobb, lååångt härifrån, så jag kommer bort från den här shiten...

Av Sofie - 30 juni 2009 18:42

Tänkte att jag skulle börja skriva lite artiklar om mina favoritdjur och lägga upp här, kanske hittar nån på ifokus som tycker att de passar att publicera där också. Får se om de håller tillräckligt hög standard.


Tänkte väl försöka skriva om följande

Råttor

Marsvin

Alpackor

Irländska varghundar

Vargar

Iller

Möss

GP


De sjur jag inte har personlig erfarenhet eller kunnande om kommer jag att leta reda på.

Av Sofie - 29 juni 2009 22:38

med Vin Diesel. En militär får i uppdrag att se efter en död soldats barn, medan deras mamma är out of town. Har bara sett den andra halvan på den men jag gissar att hela filmen är minst lika bra.



          http://backpages.chronicleblogs.com/wp-content/uploads/2009/04/the-pacifier.jpg

Av Sofie - 29 juni 2009 17:29

slipper hjälpa pa idag verkar det som, han drog med en kompis till hans stuga och skulle komma tillbaka först i kväll. Han fick ett frispel precid innan han åkte vilket handlade om tvättbaljan som stod i hallen. han tyckte att VI skulle ta reda på det, vad han inte visste när han slängde ner hela shiten i källartrappan, en minut efter att han bett oss ta undan det, var att det bara var HANS RENA tvätt som var i den. Bara och tvätta om shiten då, dumjävel...

Av Sofie - 29 juni 2009 14:01

Startade upp en omröstning nån av de första dagarna jag blogade, det går väl sådär, har haft över 60 besökare och endast fyra har röstat (förutom jag själv). Så det går trögt men för hoppningsvis framåt.

Av Sofie - 29 juni 2009 13:54

Pa ville ha hjälp med något idag, han pratade om att flytta nå grejer till bodan. Låter kul... not. Väntar väl bara på att bror sak vakna. Fast samtidigt är det väl bra att göra något i stället för att bara sitta vid datorn. Fast känner bara irritation när man näst intill tvingas till det. Han ger en ju inte lite skuldkänslor om man inte vill hjälpa till. Dessutom blir han arg och pratar om att "hjälpa till". Det är ingen fråga, det är en order maskerad med ett frågetecken.

Av Sofie - 29 juni 2009 13:52

Har precis satt ut grisarna på gräsmattan, så de får i sig lite grönt. Bamboo måste fortfarande gå upp i vikt. Trodde han hade börjat bli bättre men hän är fortfarande ganska h'ngig, kanske ringa en veterinär och rådfråga vad göra. Är inte ens säker på att han äter som han ska, et ser inte ut som det och då är det något som är galet.

 

Av Sofie - 29 juni 2009 01:27

Ett djur jag blivit mer intresserad av under det senaste året. Vi hade en önskan om att skaffa det till skolan men på grund av plats- resp pengabrist så händer det nog inte innom någon snar framtid. Har börjat läsa på lite smått om dom och alla som sysslar med dom säjer att de är underbara djur som även fungerar med ungar. Har man tur kan man dessutom leva på dom, men för att nå upp till de nivåerna måsta man jobba hårt och veta vad man håller på med, och jag tror jag är villig att göra detta. Dessutom är de relativt enkla att ta hand om, man kan ta hand om vård av fötter och mun själv - kanske med lite hjälp de första gångerna så man kommer igång...


Och här har vi dem: Alpackorna!

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards