there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Sofie - 22 juni 2009 22:21


Jag har ägt ca 29 möss sedan jag började med möss för två år sedan. Av dessa har 17 varit ungar då jag tog två kullar på min hona. En av dessa ungar har jag kvar än idag, bild kommer längre ner.



Shacken

Min första kille, som tyvärr råkade ut för en olycka den sommaren så jag fick aldrig tillbaka honom.


Fifty

Som han kallades på grund av sin teckning, kunde vi tyvärr inte ha kvar då han var för aggressiv mot sina burkompisar.


Lilla Fridolf

Efter serien med samma namn. Den kille som bott hos mig längst. Dog tyvärr ifrån mig i höstas, nästan 2 år gammal.


Lakrits

Han och MIffo kom till mig när en klasskompis blev alergisk. Han ver helt klart en av de tamaste möss jag har haft. Älskade att vara utanför buren och härja runt.


Miffo

Bodde ihop med Lakrits, ganska ovanligt att två vuxna hannar kan bo ihop. Han var den lugnaste av alla mina möss.


Lännart Jr

Har inga bilder på honom, tyvärr. Men han dog å andra sidan ifrån mig i sjukdom alldeles för tidigt. Han flyttade till och med ihop med Miffo efter att Lakrits dog, ännu ett bevis på att det inte är helt omöjligt att sätta ihop vuxna hanna. Men å andra sidan var Miffo guld värd i sånna situationer.


Dag-Otto

Bror till Lännart Jr. Skulle ha fyllt två i augusti. Väldigt mysig kille som älskade att sitta och gosa i knät.


Kusin Det

Min första hona, visste inte om det var en hanne eller en hona i början, därav namnen Det. Kom sedan fram till att det var en hona. Hon fick då sitta ihop med Fridolf ett tag och resultatet blev Spindel. Hon var näst efter Lakrits den som var mest tam, också hon togs från mig alldeles för tidigt i sjukdom.


Spindel

Hon föddes i den första kullen jag tog på Kusin Det. Hon bor ännu hos mig och brodas och mår bra. Hon tycker om det mesta men har en förkärlek till choklad.


 

Ida

En halvsyster till Spindel, hon var med i ett  projektarbete en kompis gjorde i skolan, och när hon var klar fick hon flytta hem till mig så att Spindel skulle få en kompis.


Lovis

En annan syster som också var med i projektet, hon fick också följa med hem när jag skulle ta hem Ida. Hon har en del egenheter för sig den här damen.


Det var alla min möss, som jag har haft till vuxen ålder. I framtiden kommer det att bli fler, men inte just nu. Om jag nu inte hittar någon som jag tycker extra mycket om :)



Av Sofie - 22 juni 2009 22:06


Min shithög Neo. Född den 28 oktober 2007. Har känt honom sedan han var två veckor gammal, han och hans bröder. När jag sedan skulle hämta hem en av dom var det han som valde mig. Så det fick bli så.

Kattungar är ju inte de lättaste att fota så jag har nästan inga bilder på honom från miniåldern.   


 

 Här är han i marsvinsburen, han och Aladdin är ungefär lika stora på den bilden.

När han skulle kastreras i maj 08 tog veterinären fel, jag gissar på att det var nån raktikant som skulle göra det eller nåt, för de rakade honom på magen i tron att det var en honkatt. Tur att de inte öppnade honom iaf, då hade jag fan inte betalat för opperationen. 


 En kal mage, det växte ut ganska fort igen som tur var, nu är jag jättehårig på magen


Han är ju nu en officiell utomjording, normala katter äter ju typ ingenting, min vågar smaka nästan allt. Här är beviset på det.  Nu har han blivit en stor kille, och han är inte lika mysig som när han var 4, eller 10, eller 12 veckor, men det händer att han somnar i knät nån gång ibland fortfarande :)  

Från den...


..till den.


Han har också tillbringat en del tid i marsvinsburen även som stor kisse.



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards