there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Sofie - 23 juni 2009 23:50

en textrad som kom upp i vintras på text-tv, tyckte det var ganska intressant då jag favoriserar allt som kan leda till att människan försvinner från denna planet. Min enda kommentar var "vi missar ju julafton"

Av Sofie - 23 juni 2009 23:28

det hände mycket den 12 juni 09. JAg tog studenten och klivet ut i ångesten och ovissheten, dessutom tog jag det jobbiga beslutet att ta bort en av mina gamla marsvinshanar. an fungerade inte ihop med min yngre i buren och fick då sitta i en egen bur.


Som sagt, dessutom tog man studenten. Det kändes inte så hemskt då men det har väl börjat sjunka in nu. Har kommit hem till kiruna idag med alla odjuren och prylarna. Får ångest bara jag tänker på det. Vi har så f*rbannat med saker i denna lilla lägenhet. Tror jag kommer bli knäpp innan jog kommer härifrån. Räddningen är väl Falun om två veckor - då far vi till mormor och morfar. De har ett jättestort hus som man inte behöver trängas nå i.


Lupinen tappade han massor i vikt förra sommaren då jag hade överlåtit skötseln av dem på någon annan, och jag har inte lyckats få upp honom igen. Dessutom ver det urinsten på gång. Så nu har man bara två marsvin kvar, funderar en del på vad jag ska göra med dem. Om jag flyttar till en etta senare tror jag inte att jag pallar att ha dem med mig utan säljer dem. Måsta jag sova i samma rum som dem får jag spader för de får en del tuppjuck på nätterna som man blir galen på. Dett har jag nu försökt lösa med en karton i buren som en av dem kan gömma sig i, dock sover jag inte i samma rum som dem så jag vet inte om det har nån effekt.


Go'natt bebisen, kommer att sakna dig alltid 

Av Sofie - 23 juni 2009 23:15

Har ni någonsin funderat över alla de där bifigurerna som är med i filmer - de som dör tänkte jag. De kan bli dödade på de mest sjuak sätt och ändå är det ingen som kommer ihåg dem i nästa scen. Det är som bara huvudpersonerna som man får veta något om och hur de påverkar alla andra, nu säjer jag inte att man ska börja läsa upp varje karaktärs livshistoria bara för att de kommer att dö i filmen, men ändå... Shit samma - det var ändå bara en grej som jag kom att tänka på.


Det finns ju iaf minst en film där de tar hänsyn till att en bifugr dör, eller två rättare sagt, i Austin powers (vilken film det då var) är det en människa som blir överkörd av en ångvält och en som får huvudet uppätet av pyrajor och man får veta vad det är som de inte kom hem till - det är ganksa kul.


Jaja nog om det, det var som sagt bara en tanke som slog mig.

Av Sofie - 23 juni 2009 23:13

har aldrig varit mycket för det där med bloggande men jag tänkte väl testa. Hittar säkert något jag kan skriva om.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards