there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under november 2014

Av Sofie - 29 november 2014 20:49

Ok, har letat som en tok efter en råttbur som skulle rymmas i min Borgsjö-hylla, men det är jättesvårt att hitta en bur med måtten 70*40*70 som hade varit helt idealiskt. 

Så hittade jag den här. Den är 67*36*65 så väldigt i underkant vad som egentligen är bra, men fullt godkänd till 2-3 stycken. Sen tänkte jag naturligtvis något större till huset. Allra minst den här, som är 80*50*70, men ännu hellre något ur Furret-serien.


Eller den här om man vill slå på stort. Men känns lite väl ambitöst. Har ju inte tänkt så många...


Men största problemet är fortfarande Luna.

ELIN! NÄR SKA DU HÄMTA DIN KATT?!?!

Av Sofie - 26 november 2014 18:34

Sitter och drömmer mig bort, och varje gång jag kommer ihåg att världen är tråkig och att det inte kommer att hända är det som att få ett slag i magen.

Av Sofie - 25 november 2014 11:07

          Batman a Visual History



Svårt det här med önskelistor, vill jag ha nåt så kan jag köpa det själv, på det här sättet så måste jag ju bara vänta ännu längre... 

abc

Av Sofie - 16 november 2014 16:56

Eller ja, inte bara råttor har smugit sig tillbaka i huvet på mig, även illrar och chinchillor som jag var väldigt intresserad av ett tag har hittat tillbaka.

Letar efter alternativ när hund är helt uteslutet. 

Och sen Luni flyttade in har jag haft kissebäbissjuka igen. Kanske mest för att hon har "tagit en plats" här hemma där en av "mina" djur kunde ha varit stället.

Men man har just precis börjat hitta tillbaka efter att ha stängt ute den delen av livet i flera år. Så får väl gå igenom hela skitprocessen igen om något år när det fortfarande inte har hänt något...


Av Sofie - 16 november 2014 16:25

Blev påmind i veckan om hur mycket jag en gång ville ha råttor.

För nåt år sen var jag helt besatt av råttor, och var medlem på olika forum, som jag senare hoppade av då det var för jobbigt att hela tiden omringas av idioter som köpt djur i affär och sen hade en miljon frågor som dom inte borde haft. Samt att jag blev konstant slängd i ansiktet att det är inget för mig, kommer aldrig kunna skaffa egna. Inte bara för att man bodde hemma och kanske att det fanns en liten risk att jag dessutom var allergisk.

Så jag la av med alla forum och råttrelaterade grejer. Orkade inte påminna mig mer om att det blir aldrig av.

Bor fortfarande hemma, men har nu ett eget rum, plus att jag köpte hus i våras som jag åker till när jag är ledig. 

Hade velat ha hund men det är något som med all säkerhet inte kommer att hända så länge jag jobbar och är singel. Funkar helt enkelt inte.

Så snubblade jag över den här människan tidigare i veckan, en råttuppfödare här i norrbotten som dessutom råkar föda upp några av mina favoritfärger. Och jag insåg att nu går det faktiskt att skaffa råttor. Plats är inget problem längre. Och farsan som alltid har varit så anit smådjur med svans är nästan aldrig här, han jobbar i Boden eller är i Långträsk all ledig tid.

Är man bara lite smart med inredningen här så rymms det lätt en bur för två-tre tjejer, och så kan jag ha en bur häro ch en i huset som dom får åka emellan.

Det största problemet är Luna. Syrrans katt som det föll på mig att ta hand om i somras. Tror inte att hon och råttor skulle vara någon bra kombination...

Men känner mig faktist lite hoppfull för första gången på flera år...

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards