there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under december 2009

Av Sofie - 28 december 2009 17:40

Den här oxen har blivit utnämnd till störst i världen, det är en Charolais med 1,95 meter i mankhöjd och en vikt på 1,64 ton. På gården finns också den oxe som tidigare hade titeln med sina 1,59 ton.


Han heter The Field Marshall och ägs av Arthur Duckett i Storbrittannien.


Och nej, det är inte photoshopat, han är sådär stor  

Av Sofie - 28 december 2009 13:46

Ja, ni kan ju få veta vad jag fick i julklapp då... Säkert jääääteintressant, not. Men men...


Det är en Wacom Bamboo fun ritplatta

En mjukisvarg

Fyrvaktaren, av Camilla Läckberg

The Spiderwick Cronicles på PS2

Och så fick jag den stickade myströjan, happyface (som en kompis brukar skriva)


  

Av Sofie - 26 december 2009 22:37

Första färdigställda bilden med ritplattan. Är inte helnöjd med formen men färgerna är utöver min normala förmåga, så... Vet dock inte om det var så mycket enklare att rita med plattan mot att rita med musen, får väl se...


Det skulle bli en vuxen varg, men den ser mer ut som en valp. Kan ju tillägga att jag inte har haft nån referensbild till den här, utan den är helt ritad ur huvet (bara för att säga det)


  

Av Sofie - 26 december 2009 21:37

Den här tåls att upprepa.

I give you Recuiem for a Dream

 


OBS! Ska lyssnas på med hög ljudnivå för bästa effekt

Av Sofie - 21 december 2009 18:12

De har två fredagar i rad visat de två första Underworld-filmerna på tv. Dom tillhör helt klart hemma på min lista över favoritfilmer då även jag är tokig i varulvar och vampyrer.


Underworld

Selene är en vampyr som har samma uppdrag som alla andra, finn varulvar och döda dom, detta baserat på ett krig som varat i tusen år.

   När de jagar ett par lycans i en tunnelbana visar det sig att även deras fiender är efter en människa, vampyrerna försöker sen ta reda på varför. Det visar sig att han är en släkting till Corvinus, förfadern till båda raserna, och att hans blod gör honom extra eftertraktad att värva till den sida som hinner först.


Underworld evolution

Den fortsätter där första filmen slutar, Selene och Michael är nu flyktingar från vampyrerna efter att ha gett dom en anledning för hämnd. En vampyrälder vid namn Marcus väcks abrupt upp ur sin dvala och är inte glad över detta. Men han tar tillfället i akt för att hitta sin bror som låstes in i ett evigt fängelse hundratals år tidigare.


Och jag ser att jag har skrivit recensioner som en fjädreklassare, men jag är väldigt dålig på det här. Uppenbarligen. men hur som helst, för er som gillar vampyrer och varulvar/lycans är dom här filmern superbra.


Det finns även en tredje film som utspelar sig före de två andra filmerna som visar hur kriget startade, men man ska inte se den först då detta förstör handlingen i ettan.

Av Sofie - 21 december 2009 18:02

Nån grej ni ska testa är att andas in luften som är i en tomflaska som det har varit läsk i (typ Coca Cola, Fanta eller Sprite osv). Det är noga att den är precis tömd och att den inte stått öppen innan.


Sen ska ni andas in luften i flaskan. En hint är ju att det inte smakar gott :P



Av Sofie - 20 december 2009 18:00


På torsdag är det julafton...


  

Av Sofie - 19 december 2009 15:43

Jaha, man hade ju den kategorin på bloggen också... Den har inte fyllts på av den enkla anledningen att jag inte kommer ihåg vad jag drömmer på nätterna, fast nu kommer jag ihåg delar av det som hände inatt iaf...


Tror det började med att jag och pappa satt i köket och gjorde något när en stor råtta klättrade upp för ryggstödet på pappas stol. Han log bara och sa att vi skulle passa dom ett tag. Det var säkart tio råttor och lika många illrar i alla färger. jag visste inte vem jag skulle gosa och busa mest med. Sen ringer klockan och jag försöker desperat hänga kvar i detta paradis. Förjäves.


Somnar om efter en stund, minns inte riktigt men något involverade Ceasar Millan som spelade tv-spel, jag hade en schäfer som bara syrran visste vad den hette (niffen eller nåt sånt underligt),  och så hamnade vi på ett ställe där Ceasar var tvungen att stänga in fyra tjurar i burar för att de skulle lugna ner sig eller nåt. Bara det att när bi öppnade dörrarna igen så vad det inte tjurar längre utan ödlor i div storlekar.


Det var något inslag med Dr.Cox från Scrubs också, det hade å göra med nå avsnitt där han skulle välja mellan två "brudar" och vi skulle hjälpa honom att välja, eller nåt...


Sen minns jag inge mer. Normala drömmar, vad är det...? Kan iaf konstatera att drömmarna innefattar det jag tänker mycket på och tv-program man ser på dagarna... Samt hädelser i vardan som bakas in i  det hela också.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards