there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under december 2009

Av Sofie - 18 december 2009 19:11

Den här skrattade man mycket åt när man var mindre (och fortfarande) men det var ett tag sen man hörde den sist.


Evighetsmaskinen...


Av Sofie - 17 december 2009 14:31

Nu har ICA gjort 300 reklamfilmer, det betyder att de har gjort cirkus 50 om året, det blir 6 år av ICA reklamer! Det är läääänge. Och dom är fortfarande bland dom roligaste reklamerna näst efter den gamla, riktiga, ipren reklamen.


Veckans ICA


Hittar inte den allra fösta ICA-reklamen på Youtube men om nån vet vilken det är så kan ni väl länka den eller nåt?

Av Sofie - 16 december 2009 23:43

Hade tråkigt och en kompis hade hittat en ny grej på fajcen, det var Petville...


Så jag gjorde en gubbe och nu en vecka senare har jag kommit upp i en lvl som ger tillgång till husets alla rum och och jag har köpt allt jag ville ha så nu ser jag ingen mer poäng i att spela det, men det var kul så länge det varade...


Mitt "husdjur"


  


Och hans rum (hela rummen syns inte på bilden men, vem ids ta bilder på alla vrår?)


  

Av Sofie - 16 december 2009 23:10

Sepedag, House of Wax en gång till, shitkass film, har precis sett Paris Hilton dö ännu en gång... :P


Men men, jag har ju en extern hårddisk som jag tror jag har nämnt tidigare, för ett par månader sen började den strejka och ville formateras om varenda gång jag pluggade den i datorn (det här var EFTER att jag bytt dator, den funkade klockrent med min gamla). Sen som dagt började den strejka och den gick knappt att använda, anslutningen var inte som den skulle. Den började glappa i det uttag där datoranslutningssladden sitter.


Så morsan lyckades formatera den efter att jag flyttat så mycket jag kunde till datorn. Testade den nu i min dator och responsen är precis samma som innan. Den vill formatera om den och inget funkar. Om igen. Så får ta och skaffa en ny och försöka behandla den bättre, den här har funkat klockrent ända tills nu, men jag tror inte att den mådde så bra av att ligga i soffan där sladdarna är konstant böjda. Men det är så det blir när man inte har ett riktigt skrivbord eller någonstans att ta vägen med datorjävlen.


Så det kom upp på önskelistan iaf, en ny hårddisk, gärna en terra, som rymmer lite mer. En med avstängningsknapp och som är stödkänslig. Hade helst velat ha en likadan men den finns inte längre i butik...


  


Den jag har, väldigt bra, klarar höga fall och stötar utan problem. Men man bör inte rucka på ladduttagen.

Av Sofie - 15 december 2009 19:18

Min telefon brukar klockan 18 tala om för mig om det är någon som fyller år den dagen. Idag var den min farfars tur.


Han är född den 15 dec 1914, så han hade fyllt 95 år idag om det inte vore för att han dog i cancer den 29 feb 1988. Jag är född -90 så jag fick aldrig träffa honom, men jag hade gärna velat det, har hört en del om honom...


Den här bilden är det kanske några som har sett, den här bilden tig Lennart Nilsson på 1950talet i Bergfors, på bilden står i förgrunden min farfar, mina farbröder samt min faster och min farmor står i bakgrunden.


Så grattis på 95 årsdagen faffa!

Av Sofie - 15 december 2009 14:57

Man kan nog ana vad jag gillar när man ser vad jag har för bilder på telefonen. följande är mina bakgrundbilder och skärmsläckare som jag har på mobilen just nu.


  

Bakgrund och skärmsläckare på stora displayen


 

Och den lilla displayen...


För er som vill ha nya ringsignaler, teman och bakgrundbilder till telefonen, så kan jag rekomendera Zedge.net, där finns allt till alla telefoner! Bara logga in och ladda ner! Psst - Det är helt gratis.

Av Sofie - 15 december 2009 13:53

Såg precis den här tjejen på Oprah, sjukt duktig är hon i alla fall

Charice Pempengco



Av Sofie - 14 december 2009 23:40

De har precis visat en klippt version av Eight Below på 9an, älskar den filmen. Huskys är en av mina favoritraser vilket ju gör den en miljon gånger bättre än exempelvis Den omöjliga resan, eller vad den filmen nu heter...

Hur som helst, ett forskningsteam på Antarktis blir tvugna att lämna stationen pga av en storm och den inrullande vintern. Då de bara har ett plan som kan transporera folk blir dom tvugna att lämna kvar de åtta hundarna för att sedan hämta dom. Dessvärre blir stormen svårare och de har inget annat val än att lämna kvar hundarna på stationen. Väl hemma söker Jerry en väg att kunna åka tillbaka till hundarna för att hämta hem dom, eller för att bara få veta säkert om de har överlevt eller inte.

Jag älskar den här filmen, hundarna är jätteduktiga, ibland är dom lite väl humaniserade men det gör inget, det gör det hela lättare att förstå vad det är som händer.

Filmen är baserad på en äkta historia.

Liknande filmer är väl Snow dogs och Balto (teckand/animerad)


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards