there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Sofie - 27 juni 2009 15:57

Naruto, en japansk ninjaserie. Som jag, ja faktiskt, tycker om. Har följt den i två år nu efter ett tips från min kusin. Just nu är jag mer nördig vad gäller den än vad hon är :). Men hon har väl inte tid längre med pojkvännen och katten och jobb och hela fadderullan.


Som sagt serien heter Naruto och handlar om en stad som heter Konoha, i den här staden utbildas ninjo som en form av armé. Sedan far de ut på olika uppdrag och ställs emot allt större hot och värre fiender. min absoluta fight i den serien tror jag är den mellan team 7 och Zabuza & Haku. Sedan har vi ju Kakashi och Gui förståss (löser det mesta med sten, sax, påse :)).



Av Sofie - 27 juni 2009 15:45

På förmiddagen idag var Melodikrysset i stan, jag, ma och bror har varit där och löst det på plats. Det var ganska kul faktist, att få se hur han ser ut i verkligheten :). Hde väl fint väder, morsan frös och jag så flera som hade mindre kläder än henne, däribland jag.


Brukar sitta med mamma på lördagmorronen, om jag är vaken då, och försöka lösa det på radion. Sedan får vi ringa moster för att försöka klura ut vad vi eventuellt missat.

Av Sofie - 27 juni 2009 14:45


Har nu varit ensam hela kvällen så pappa är ute och fiskar eller nåt och övriga familjen är på festivalen. Ganska skönt ändå, man för göra lite vad man vill, knyckte en x-ider av morsan (hon sa att jag fick så…)  pine och citrus – ganska god faktiskt. Har nu grisarna på golvet bredvid mig där de tuggar så mycket gräs som de får plats med i munnen, kissen jagar myggor i hallen och mössen härjar runt i buren.  Gjorde lite havregrynsgröt till marsvinen med russin och solrosfrön, bamboo har varit och smakat på det och verkar inte tycka att det är allför hemskt. Ska försöka få honom att gå upp i vikt. Han mår föresten mycket bättre idag än vad han gjorde igår J. De busar lite och äter lite, nosar på katten och äter lite mer.


Tittar på Göta kanal på tv, den är rätt kul men man har ju sett den förut. (bara en parantes: är det nån mer där ute som inte gillar LIDL reklamerna som presenterar filmerna). 


Nu har katten gett upp jakten och ligger bredvid datorn och spanar på marsvinen.


Katten smet ut idag, han är egentligen innekatt så han ska inte vara ute utan koppel, men brorsan fick tag i honom, jag kunde inte jaga efter honom då jag hade händerna fulla med marsvin som skulle ut på grönbete.


Har rört runt lite i mössens bur också för att försöka få dem att sluta gnaga på burbotten, men med noll framgångar. De är lika enerverande än.

Av Sofie - 27 juni 2009 13:34

Hörde en historia om en tjej som hade gått med hunden till konsum för att handla sista minuten innan det stänger. Och när hon kommer ut igen var det några medelålders män som skrek "vill ni se på en rädd hund!" sedan hade han kört över den med fyrhjulingen så att bäckenet krossades. Tjejen gick sedan till polisen och fick bara veta att polisen inte tog emot någon anmälan, av en enda stendum anledning - hunden var en pitbull.


Vad har polisen för som helst rätt att välja ut vilka fall de ska utreda, bara med grund på vad och vilka som var inblandade?  Det är h*lvetes dåligt gjort, det är faktiskt djurplågeri oavsett vad det handlar om för djur eller ras. Jag blir så j*vla frustrerad över hur trångsynta många människor är och inte fattar att det kan vara en människas bästa vän som råkat ut för misshandel och de gör inget!


Men vad kan man göra? Anmäla polisen eller?


Det finns en del platser där de använer pitbull som polishundar. Det är kanonbra, för det är stentuffa hundar som inte backar även om gärningsmannen visar aggressivt betende, de är tunga och starka så de kan lätt fälla en vuxen man till marken. De är smart och relativt lättränade om man gör på rätt sätt, och med rätt människa i kopplet kan de vara underbara familjehundar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards