there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under juni 2009

Av Sofie - 26 juni 2009 16:17

har världens beslutsångest vad gäller marsvinen. Min äldre pojke är lite hängig nu och jag vet inte vad jag ska göra med den yngre om det skulle hända honom något. Om jag ska skaffa en ny kompis eller sälja honom. Jag tappade ju intresset i våras för marsvinen totalt, men det har sakta byggts upp igen. Ska ju försöka ordna med en jättebur åt dem när jag flyttar hemifrån, men vem vet hur länge det är dit... Hoppas bara att han blir bättre snart så jag slipper ha det här hängandes över mig nu.


Det är han till vänster, den till höger är "lite" större nu :)




Av Sofie - 26 juni 2009 12:45

Är just ni ensam hemma med alla smådisarna, resten av familjen jobbar eller traskar runt på staden. Jag iddes inte följa med.

Av Sofie - 26 juni 2009 00:37

Fy f*n vad jag är less på alla människor där ute som skaffar sig ett husdjur utana att läsa på om det innan, fattar ni trögt eller?! Å, min dotter vill ha marsvin i present men hon vill bara ha ett. MARSVIN ÄR FLOCKDJUR OCH BLIR PSYKISKT PÅFRESTADE OM DE TVINGAS SITTA SJÄLVA. Det spelar ingen roll hur mycket tid man ägnar åt djuren, man kan aldrig ersätta en kompis av samma art - det går inte! varje dag på blocket ser man människor som säljer sina ENSAMMA marsvin för att de har tröttnat på dem, visst kan dem verka framåt, men det är ju för att de blir glada när det är någon som bryr sig om dem! Vad tror ni att de gör resten av dygnet till de får hö eller en klapp nästa gång? De sitter troligen med huvet i ett hörn, eller äter hö eller tömmer vattenflaskan, det här är tvångsbeteenden som utvecklas när flockdjur hålls ensamma.


Samma sak är det med råttor. Folk köper EN råtta och sätter den i en miniduna med tallspån och hö och förväntar sig att den ska klara sig på det. Hade man läst på om råttor innan hade man vetat att råttor är flockdjur som ska hållas minst i par, AV SAMMA KÖN, helst fler för att må bra. De ska inte ha sågspån, kutterspån eller träpellets i buren eftersom det är för dammigt och retar råttors luftvägar, vilket kan leda till att råttan får lunginflammation. Dessutom kan terpentinet i spånet, som frigörs i kontakt med urin, leda till cancer hos råttor. Immunförsvaret blir dessutom ordentligt nedsatt av depressioner så man blir lättare sjuk. Hö kan innehålla parasiter som angriper råttan. Och de är allätare, inte höätare! De ska ha en bra torrfoderblandnig varje dag och få färskmat varje dag för att må bra.


jag är medlem på råttor.ifokus, där pratar man mycket om att okunniga människor ska utbildas och inte kritiseras. men jag blir då jävla förbannad! Fatta nån j*vla gång vad ni håller på med! Det är ett levande djur vi pratar om här! Det måste skötas på rätt sätt för att må bra.


 Alla gnagare ska faktiskt hållas i par, undantaget är hamster. Egentligen ska inte ens kaniner hållas ensamma. 


Dessutom blir jag så förb*nnat less på alla som får gå och köpa djur för sina föräldrar och sedan inte vet hur de ska ta hand om dem. jag å andra sidan som har läst tamef*n allt jag kommer över om råttor i fem års tid, jag får inga förrän jag flyttar hemifrån. Livet är rättvist... not. Man ser alla runt omkring en som bara skaffar fler och fler djur, bara för att dem kan och inte egentligen vill, och så sitter man själv där med tungan utanför munnen och det enda man får höra är "när du flyttar hemifrån", men när f*n är det då! Om ytterligare fem år eller!? Att det ska vara så f*rbannade svårt.

Av Sofie - 25 juni 2009 23:20

Min katt Neo är nu officiellt identifierad som en utomjording. Normalt sett äter de flesta katter bara en sorts kattmat, räkor och ost.

Men min - han äter:

  • all sorts kattmat
  • ost
  • oboy är en favorit
  • majs
  • ärtor
  • blomkål
  • morötter
  • sockerärter (de senare kokade)
  • rökt fläskfile
  • alla sorter fisk (gravad, kokt, stekt)
  • makaroner
  • stekt kyckling
  • yougurt
  • filmjölk
  • pytt i panna
  • bruna bönor
  • stekt fläsk
  • glass
  • mariekex
  • russin
  • människogodis
  • bröd (han åt en halv baguett en gång)
  • rått fläsk
  • potatismos
  • pizza
  • ibland ägg
  • salami
  • spagetti/nudlar
  • hamburgare med dressing, bröd och sallad
  • ärtsoppa
  • chips

  

Och listan bara blir längre, här kommer det att fyllas på eftersom Glad

Av Sofie - 25 juni 2009 22:28

Säj att det finns fler där ute som hatar Family Guy. Den serien är ju helt hjärndöd och stenpuckad. Stewie är den enda som är hyfsat rolig iaf, även om han har en del egenheter för sig.

                       http://substantivolatil.com/wp-content/uploads/2008/05/family-guy.bmp

Så sent som idag var visst Brian (hunden) pappa till en människounge, hur nu det gick till. Det verkade dessutom som om Stewie verkade lite tänd på honom - notis: Stewie är en överinterligent bäbis som inte har sett tillräckligt mycket av världen än. Och Brian, vad är han? Jo, en hund! Som tydligen har fått en människohjärna transplanterad eller nåt.


Dessutom är det en hel del övervåld och blod, vilket jag inte finner något nöje i och dumma människor är bland det värsta jag vet. Dvs jag hatar USA med alla dumma jävlar. Och blir så f*rbannat irriterad på alla filmer där de springer och skriker, har tjejerna spån i huvet eller? bara skrika och ha sig. och att de alltid gör det som är absolut dummast, varför kan ingen vara lite interligent i filmer för, varför måste det vara så idiotiskt?! man blir ju bara irriterad på dem.


Varför kallas det amerikaner föresten? Amerika är ju två världsdelar inte ett land? Amerikaner borde syfta på alla som bor dä, även i sydamerika och kanada.


Fast det här symboliserar kanske den normala amerikanska familjen, eller åtminstånde vad som rör sig i deras huvuden.


Tacka vet jag Simpson, där är det iaf kul även om man blir rätt irriterad på Homer med jämna mellanrum.

Av Sofie - 25 juni 2009 14:30

Har nu sett filmen Dragon Fighter från 2003, jag såg den i en hylle på en hyrvideåbutik och täntke att den måste jag se, den handlar ju om drakar. Mitt andra favoritdjur näst efter vargar.

Den var inte nå bra. Det börjar med att ett gäng riddare jagar och dödar en stor drake på 1100 talet. Sedan är det ett forskningsteam som håller på med kloning som kommer över DNA rester från den draken. Och vad gör dem? Jo, de klonar den förståss, och det säjer sig väl självt att det inte är så lyckat.

I filmen har de en massa scener där bilderna från samma ögonblick ligger bredvid varandra i två olika vinklar om ni förstår vad jag menar, men kruxet med det här är att bilderna inte är synkade! Fast det är samma scen kan han göra en sak på ena bilden och inget elller nåt annat på den andra bilden - shitstörande.

Dessutom är animeringarna så dåliga att det ser ut att vara gjort på typ 80talet.

http://static.lovefilm.se/img/cover/movie/huge/Dragon+Fighter/14988.jpg 

Draken på bilden är inte ens draken i filmen utan det är Draco från filmen Dragonheart (som för övrigt aeger!)




Av Sofie - 25 juni 2009 12:46

Har ni spelat det här nån gång? Ett mycket bra och jättekul spel som man kan sitta med i timmar utan att bli less. Har bara klarat ettan än så länge och eftersom jag inte har någon egen ps2 så har jag bara kunnat spela ibland. Måste skaffa en egen när jag flyttar hemifrån på riktigt så jag kan sitta och nöta det.

http://earlvagary.files.wordpress.com/2009/05/kingdom_hearts.jpg


Av Sofie - 25 juni 2009 11:49

Det är också en mycket bra film.

En båt exploderar och hundratals människor dör och en kvinna hittas brutalt mördad. Doug Carling bestämmer sig att han ska lösa vad som hände till varje pris. Ett nytt system hjäöper agenterna att se fyra dagar i förväg vad som hände - kan det hjälpa dem att hitta mördaren och terroristen?


Som sagt en mycket bra film med Denzel Washington, Val Kilmer och Paula Patton. Hur man löser ett terrordåd och ett mord med hjälp av ett parallellt universum...

                                    http://images-cdn01.associatedcontent.com/image/A4100/41002/300_41002.jpg

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards