there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Sofie - 28 juli 2009 22:10


Ni vet hur datorn ibland låter när man är på väg att få ett sms eller om mobilen ringer och är lite för nära datorn? Durt-du-durt-du ni vet?

Det fula med historien är att datorn precis lät så, ett sms passerade förbi i rymden, (men inte till min telefon) och en sekund senare ringer telefonen på tv. Det är en av de fulaste sammanträffanden jag någonsin varit med om... :P

Av Sofie - 28 juli 2009 21:03


Tänkte lista mina favorithundraser m bild.


Irländsk varghund

  


Siberian husky

       


Bassethound

          


Amstaff/Pitbull

                      


Irish soft coated weathen terrier

                


Det finns säkert fler men de här är de jag kommer ihåg nu.

Av Sofie - 28 juli 2009 20:49


Som ni bör veta vid det här laget är jag ett djurfreak som skulla samla på mig typ ett eget zoo om jag fick som jag ville :P Tänkte visa lite bilder på de djur jag tänkt mig, kanske förstår ni varför, kanske inte varför jag vill ha dessa, men kom ihåg att allt inte sitter i utseendet...


Vi börjar med det djur som jag kommer skaffa så fort jag flyttar hemmifrån:


Råttor!

                       


Iller

                 


Irländsk varghund

                


Sebramus

                


Giant pouched rat (GP)

                      


Sedan finns det en del djur som jag kanske kommer att skaffa bara på kul:


Australisk vattenagam

   


Majsormar


Alpackor

          


Kamel


Getter

    

Av Sofie - 28 juli 2009 13:21


I filmen Happy Feet för vi följa pingvinen Mumble, han är så att säga sent utvecklad, så fast än han blir vuxen har han fortfarande dun på skallen, normala pingvider tappar dunet redan efter ett år (ungefär). Men han går med dun i två tre häckningssäsonger dvs i 3 år. Är det nån specialgrej för att han ska utmärka sig eller nåt? För att man ska känna igen honom? Tycker inte om det och stör mig på det genom hela filmen.


Dessutom är nyruggade pingvinungar ganska färglösa, näbben är svart och de har inte de orangea fläckarna på kindera, det kommer först när fågeln är vuxen nåt år senare.


Fyller väl på senare, om jag ids...


       

Två vuxna med unge, ungarna blir självständiga först när de nått 50% av vuxenvikten, innan dess är den beroende av sina föräldrar för att hålla värmen. Så nu kan båda föräldrarna koncentrera sig på att fånga fisk till deras växande avkomma.


Två nyruggade ungar, så här ser de egentligen ut efter att de fällt bebisdunet.

Av Sofie - 28 juli 2009 13:11


Såg filmen Happy Feet igår efter att jag skulle gå och lägga mig, det var ett tag sen sist så jag tyckte det var dags igen.


Hanldar om en kejsarpingvin-koloni på sydpolen. Där får man följa deras liv och födsel och uppväxt av Mumble. För att hitta sin sanna kärlek sjunger pingvinerna för varandra, men något gick snett och Mumble kan helt enkelt inte sjunga. I stället stäppar han. Han ses som en skam för kolonin och han får skulden för att fisken har lämnat Antarktis. Men Mumble tror att det kan ha något att göra med dessa "aliens" som han har hört talas om.


Jag tycker handlingen är rätt bra, min favoritdel i hela filmen är nog den med sjöleoparden. Jag tycker om animeringarna och den har så många detaljer, djuren är välgjorda även om det är några sakar jag stör mig på. Se inlägg om Kejsarpingviner.


                    



Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards