there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under juli 2009

HP

Av Sofie - 8 juli 2009 01:00


Antar att man måste möta demonerna nån gång, men jag känner mig inte redo. 

Syrran lånade den fjärde Harry Potter boken i skolan för att hon skulle läsa den, det blev i stället jag som läste den och jag kunde inte lägga den ifrån mig. Jag hade inte trott att jag skulle dras med i HP nojjan som gick just då, men jag var fast. Förstod inte mycket men, det var ju shitsamma, morsan köpte senare ettan och tvåan så man fick läsa dom också. De var minst lika bra. Sedan lästa jag trean för första gången, jag älskade den - den blev på en gång min favorit. Jag läste fyran igen och sedan var det bara att vänta på femman. Hann läsa böckerna flera varv till innan den kom ut. Den kändes inte alls lika kul å läsa och slutet fick mig å känna, näe jag vill inge mer. Så jag läste den bara en eller två gånger, minns inte. Sedan kom sexan, ännu mörkare, jag kände ännu mer näe, även om det inte var lika jobbigt som förlusten i femman. 

Men sen kom sjuan... jag och morsan läsa dem samtidigt, hon var tvungen att köpa två böcker för att vi inte skulle slåss om vem som skulle läsa först. Hon läste den ju fortare än mig, och höll masken rätt bra. Jag var helt förstörd boken igenom, jag hatade den. När jag var klar vill jag inte ha medHp å göra, jag gick från rummet när mamma kollade filmerna om och om igen, jag pallade inte att prata om det (gör jag fortfarande inte, det tar emot som faan bara å skriva det här). Jag svor på att aldrig läsa böckerna igen, jag hatade dom, ville inte se dom. Tittade bort varenda gång jag såg dom nånstans, gick ifrån sp fort nån pratade om det. Fattar inte att en bok kan påverka en människa så jävla mycket.

Gruvade mig så in i helvete för å gå å se femman på bio, kände bara kallsvetten och paniken börja komma, det är meningen att man ska gå och se sexan nästa vecka, kommer nog inte vara lika nervös inför den här som inför sista filmen - som de dessutom ska dela i två. Men jag känner mig inte riktigt redo än, kommer nog aldrig å bli det...


 

Av Sofie - 8 juli 2009 00:55


Vem älskar inte den här...?

Denhär Titanicversion är dessutom en av få kärleksfilmer som jag tycker om. Är inte så mycket för kärleksdravel, men Titanic och Pretty woman, dom gillar jag.

Celin Dion är bara absolut bäst...



Av Sofie - 8 juli 2009 00:51


En annan av mina favoritlåtar, har alltid gillat den. Här är dock melodifestivalversinen av den, och inte den långa, men det här funkar också.



Av Sofie - 8 juli 2009 00:43


Ja! Jag är ett Nordman fan och har varit väldigt länge, kan flera av låtarna utantill. Upptäckta att det gjorts väldigt få musikvideos till dessa låtar, men jag hittade en tills vidare. Tycker att den är hyfsat bra, bilderna följer inte riktigt texten så det stör jag mig på. Håkan ser dessutom helt galen ut. Skulle kunna vara djävulen själv där, hehe...



Av Sofie - 8 juli 2009 00:34


Det här är meningen att det ska vara en personlig blogg, och vad gör jag? Jo hela tiden ställer jag frågor till dom som ändå inte kommer att läsa, eller ens en gång bry sig.

Antar att jag har svårt att skriva det som jag verkligen har innom mig... Så jag nöjer mig med det mer öppna problemen tills vidare...

Av Sofie - 8 juli 2009 00:32


kommer uppdatera ett par inlägg som har betydelse för mig, ni kan ha sett dom förut så flippa inte ut för att jag eventuellt lägger upp samma inlägg två gånger, det har helt enkelt bara uppdaterats.

Av Sofie - 8 juli 2009 00:31


I mångas ögon är alla råttor skade djur och inte är värda marken de går på. Men i många andras ögon är dom de bästa som har hänt dom. De har en bästa kompis bakom dessa pepparkornsögon. Man måste som utomstående kunna respektera att någon annans val av bästa kompis. Det är ett liv vi talar om, inte bara ett djurs utan en människas psykiska hälsa och välmående. Om man hela tiden får höra från folk som inte förstår att det djur man valt är äckligt och vidrigt om inte borde få finnas, så spelar det ingen roll hur stark man är psykiskt, det bryter ner en innifrån. När man dömmer ett husdjur dömmer man även dess ägare. Tro det eller ej...


http://www.bugclinic.com/Rat.jpg

 ...men det är skillnad på råttor och råttor...

Av Sofie - 8 juli 2009 00:29


ja det blir många filminlägg, men det är ett kul sätt att komma ihåg vilka filmer man har sett och vad man tyckte om dom, kanske finns det någon där ute som också följer den här deln av min blogg och får lite filmtips, vad vet jag...


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards