there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under juli 2009

Av Sofie - 30 juli 2009 07:35


Den äckligaste yogurt jag har ätit, den var trödflytande och var full med bitar. Bitar är det värsta jag vet i yogurt. Så den rekomenderar jag INTE.

Av Sofie - 30 juli 2009 07:21


Enjoy :)



Av Sofie - 30 juli 2009 07:10


Har kolla klart Barnyard nu, har sett den ett par gånger och tycker att den är väldigt bra, älskar storyn.


Handlar om en bondgård, som helst av allt bara vill festa hela tiden och det utan att bonden märker något. Otis är en ungkarl som älskar att leva livet till max med surfing nedför berg och golf mitt på dagen. Hans far Ben gör allt han kan för att Otis ska förstå att det är dags å bli vuxen. En kväll när festandet är som galnast händer något som förändrar Otis liv för all framtid.


Tycker som sagt att den är jättebra, men den har enorma faktafel. För det första är huvudpersonerna kor, killar med juver. Som de flesta vet så är kor tjejer utan undantag och tjurar är killar när det gäller djur. Uppenbarligen har inte filmskaparna tänkt på att slå upp det i boken om gårdens djur. Men förutom det är den jättebra.


Höjdpunkten i filmen är nog Wild Mike :)P (Se nästa inlägg, då jag lägger in ett klipp på honom.)


                          


Vad de däremot inte borde ha gjort var att göra serie av filmen, den är hemsk och ser man den tappar filmen en hel del. Serien består av alla de löjligaste delarna från filmen, gjorda tusen gånger värre och så detta konstant, den är inte seriös någonstans. Så det är jag mycket besviken på.

Av Sofie - 30 juli 2009 05:30


Nu har jag sett den, trots en del hatiska känslor mot Helena Bonham Carter, Sweeny Todd. Syrran sa att det var kul om jag minns rätt, var den väl ibland. Är inte så jätteförtjust i musikaler, det finns egentligen bara en som jag verkligen gillar (Phantom of the opera). Men den här var väl ok.


Kan väl säga att jag fann den bra. Kanske inte ser den igen inom nån snar framtid, men nån gång kanske.


Är inte ett lika stort Johnny Depp-fan som syrran men har är riktigt bra, särskillt i Piretes-serien men det behöver jag knappast nämna här.


Handlar om en Benjamin Barker som blir oskyldigt dömd och bortskickad i 15 år, medan hans fru (Lucy) och dotter (Johanna) lever kvar. Domare Turpin "tar sig an" den lilla familjen när Benjamin försvinner. Lucy tar arsenik och försvinner medan Johanna lever kvar i domarens hus som hans skyddsling. Benjamin återvänder men kallar sig nu för Sweeney Todd. Han flyttar in med Mrs Lovett och de driver en framgångsrik resturang ihop (kan man väl säga), men Todds begär efter hämnd driver honom till vansinne.


                  

Av Sofie - 30 juli 2009 03:19


Har ni någonsin sett en film, och sen een tv-serie eller en annan film, där det finns en skådis som är med i den första filmen du såg? Utan att känna igen denne i serien eller filmen? Hajjar ni? Och sen sett det första filmen en gång till och plötsligt känt igen h*n. Se ser man dom plötsligt överallt.


Jag har ett sånt exempel här just nu, i filmen Superman returns finns det med en bifigur som jobbar för Lex Luthor,  han säger inte ett ord genom hela filmen, kanske påverkar det att man inte kommer ihåg honom.

Efter det så har jag sett säsong 4, eller nåt sånt, av House. Där har vi Cutner, en av hans underlydnande interner.

Och som ni kanske såg så gjorde jag en kort recension av just Superman returns tidigare i veckan. Den underhuggaren som inte sa något råkade vara just samma skådis som gör Cutner i House och jag kände inte igen honom alls när jag såg honom i House, han var raderad från mitt minne, nu syns han lite varstans. Det går en film på tv i denna skrivstund där han är med i något ännu äldre, Love don't cost a thing.


Ganska kul det där, som exempelvis Ironman, huvudrollsinnehavaren i den filmen har inte varit en favorit till mig sedan U.S Marshals, men jag gillar honom mer i Ironman.

Ni som sett hela The incredible Hulk kanske noterade att han dök upp i det absolut sista scenen (han ser precis ut som Tony Stark i Ironman!) Och det var inget jag tänkte på förrän andra gången jag såg hulken och då hade jag ändå sett Ironman flera gånger.


Ett tredje exempel, när jag ändå är inne på The incredible hulk, är han skurken i den filmen, han har huvudrollen i en serie vid namn Lie to me, som jag följde från början till slut efter att ha sett hulkenfilmen, ändå klickade det inte att det var han förrän jag såg filmen igen.


Rätt fult det där med hur hjärnan fungerar...

Av Sofie - 30 juli 2009 01:13


har upptäckt att jag sover lite längre än vad man borde på dagarna och är uppe lite längre på kvällarna, så min plan nu är att vända på dygnet utan att behöve kliva upp nå tidigare (OBS funkar inge bra om man inte är ledig för ett par dagar framöver). Tänker vaka så länge jag orkar i natt och så länge som möjligt i morrn, sedan går jag och sover så länge som kroppen känner för, sen är det bara å vara vaken igen så länge jag orkar och gå och sova sen har man nog vänt tillbaka dygnet.


Mitt mål är att vara upp till runt fem på eftermiddan i morn, sedan sova tills jag vaknar, runt 4-5 på morgonen, och därefter börja leva efter dygnet som vanligt. Får se om jag orkar stanna uppe så länge, annars tar det här ta en dag till. Familjen kommer hem på lördag, ska försöka vända det till dess, är alldeles för trött på mornarna för att orka kliva upp när klockan ringer, av nån anledning har jag ett enormt sömnbehov just nu... Så jag tänkte pröva den här varianten i stället.


Mamma, du får säga vad du vill, jag kommer inte å svimma, jag lovar.

Av Sofie - 30 juli 2009 00:36


Jag hittade det här klippet på youtube med Fredrik Steen, han är med i ett radioprogram. De säger att Fredrik Steen är Sveriges Cesar Millan, är han inte, han är Fredrik Steen enbart. Han är en hundtränare som jobbar på ett helt annat sätt än Cesar, Steens mål är att människa och hund ska få en bättre relation, medan Millan siktar på att utbilda människor till flockledare. Det är skillnad på det.


Har inte sett så mycket av Hundcoachen, men det lilla jag har sett är jag inte hundraprocent nöjd med. Avsnitt tio i första säsongen inehåller en mycket hundaggressiv blandras. Jag kollade bara på halva avsnittet eftersom jag kände att den här människan inte vet vad han håller på med. När de gick ut med hunden, (så såg vi som följt Dogwhisperer) hur hunden blev mer och mer spänd och hur han laddade för att göra ett utfall mot en mötande hund. Steen gjorde inget för att förhindra det och ägaren for i backen. Millan hade aldrig låtit det hända eftersom han vill människors bästa lika mycket som hundarnas. Efter det stängde jag av och kollade igne mer, jag kände inte att denna man kunde ge mig något nytt.


Det är många som har fått hjälp av honom och i deras ögon fungerar det, men jag vet inte eftersom jag inte följt serien. Det lilla jag har sett har heller inte överensstämnt med den bild av hunduppfostran som jag har.


Men i alla fall, i det här klippet pratar kvinnan (vad hon då heter) om hur hennes hund (Annelie) reagerar på hunden Eddie. Annelie verkar vara en väldigt lugn och bekväm hund inget fel där. Eddie däremot verkar lite väl intresserad av henne, det syns på hela hans hållning, han blir väldigt på, vilket Annelie finner besvärande och därmed säger ifrån. Här säger Steen att det finns inget att göra, varför skulle man göra något åt det? "Till vilket pris" skulle man "fixa" det. Han tycker inte att Annelie ska få vara runt andra hundar eftersom det kommer att skada hennes relation till matte, "Bullshit!" säger jag. En hund måste få vara hund och inte någons ägodel, och i att vara hund ingår att kunna umgås med och förstå andra hundar. Så där tycker jag att han har fel. En hund ska kunna vara runt andra hundar och sedan släppa dom om matte vill att hunden ska komma tillbaka, detta sätter gränser för hur mycket hundarna får leka, det faktum att en ägare kan sätta gränser gör bara att hunden respekterar denne ännu mer. Man får snarare en närmare relation än en avlägsen, kan man inte sätta gränser kommer inte hunden att respektera ägaren och kommer då att medvetet eller omedvetet att styra hemmet. Detta blir en stress för hunden. Var tydlig med var hunden få och inte får göra.


Förstärk endast beteenden du vill ha hos hunden.


Av Sofie - 30 juli 2009 00:21


Har fått veta att den lagen som säger att man inte får ha rovdjur som husdjur i Sverige endast rör carnivora, tydligen hör inte vattenopossum in i den kategorin eftersom det är ett pungrovdjur. Så hittar jag en till salu är det bara å tuta å köra, helsjukt egentligen...


Men som sagt, nån gång om typ hundra år eller nåt. Får se hur man bor och hur det är med tid och ekonomi först.



Vattenpossum i dess rätta element

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards