there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Sofie - 14 februari 2010 12:37

Sitter och kollar ett brittiskt djurträningsprogram på 4an just nu, dom visade en tax som åt sitt eget bajs, bara det att metoden dom använde gjorde mig lite småsur.


Varför äter hunden sitt eget bajs då? Jo, det kan finnas flera anledningar men den vanligaste är helt enkelt att fodret inte är rätt och inte innehåller allt som hunden behöver, den får näringsbrist och äter därför sitt eget bajs för att få i sig dom vitaminer och näringsämnen som den missade på första varvet. Detta är inte normalt för hundar såsom det är på kaprofaga gnagare (gräsätare såsom marsvin, kaniner och chinchillor). Sen kan dom göra det av gammal (o)vana för att de tidigare fått dåligt foder eller helt enkelt av tristess.


Så för att återgå till metoden, dom satte ett citronspay-jalsband på hunden. Sen med en fjärrkontroll så sprayade halsbandet en citronvätska på hunden för att denne ska lämna bajset ifred. Men det var också det enda dom gjorde. Dom hade inga planer på att byta till ett bättre foder, där själva grundorsaken till problemet låg. Jag hade gått med på det om de hade använt både metoderna, men att bara använda citronen funkar inte som det ska.


Så hunden kommer antagligen få nåringsbrist och bli sjuk, att det dessutom var en tax gör inte saken bättre, då dom inte har den bästa hälsan alla gånger.

Av Sofie - 14 februari 2010 01:23

Nej, det gör det inte, men det hade vart lite omväxling, eller nåt.


Har länge trott att det är någon som är ute och skottar gården såhär mitt i natten, men det är så enkelt som så att det blåser stormvindar där ute som viner rint knutarna. Så det är det jag hör och inget annat. är på väg och gå och sova snart, höll på och somna i soffan vid 18tiden men tvingade mig att vara vaken så att jag skulle kunna somna ikväll, men får se hur det blir med det då, magen spökar lite pluss att jag inte känner mig lika trött just nu, men det kanske ändras bara jog kommer under täcket...

Av Sofie - 14 februari 2010 00:37

Sitter och kollar filmen på 3an, minns inte vad den hette, nån med Jack Nicolsen och Cher plus några till som jag inte minns vad dom heter.


Kissen ligger på soffan bakom mig och sover, han drömmer och pratar i sömnen, han är väldigt gullig att titta på när han sover, men ser riktigt när han drömmer för han pratar och gör grimaser och det rycker i honom. Vet inte vad han drömmer, om det är mardrömmar eller om han har roligt och busar, kanske störtdyker på någon. Vet inte hur katter drömmer...


Har återigen kluddat i photoshop med ritplattan, resultatet:


Många råttor blir det, men får man inga egna får man försöka underhålla intresset på nåt annat vis. Ser redan en förbättring från hoodisen jag gjorde tidigare i veckan... Men mycket bättre blir det nog inte, har inte tålamodet att sitta hur länge som helst och göra hur detaljerat som helst, men jag jobbar på det. Har hittat lite tutorialbilder på deviantart som kanske kan hjälpa mig på vägen med en del grejer.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards