there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg under september 2009

Av Sofie - 19 september 2009 12:34

Fick ett tips av morsan att gå in på http://laperm.wordpress.com/, adressen skvallrade lite om vad det skulle handla om men jag kunde inte komma på vad. Sen kom jag in på sidan så fick jag svaret: Laperm är den långhåriga rexkatten. Ser ut som en cornish i kropp och huvud (lite grann) men är till skillnad från den långhårig. Jättefina katter, kanske ett mål i framtiden när man är 80 år och bara har sin gungstol...


På hemsidan hade hon den här bilden, som jag blev förälskad i direkt.

  


En cornish rex

  

Bilden kommer härifrån

Av Sofie - 18 september 2009 22:56

De har visat en Amerikanska komedi på 5an nu i kväll,    My super x girlfriend med bland andra Uma Thurman. Inget jag planerade att se men har man inget att göra så är filmkvällar ganska uppskattat. Det är en lite annorlunda Superman-historia, i det här fallet är superhjälten en kvinna men hon har exakt samma krafter som Superman.

Matt är en vanlig kille som en dag träffar en kvinna, Jenny, i tunnelbanan, han finner henne speciell och vill lära känna henne närmare. Efter lite övertalning går hon med på det. G-girl är en superhjälte som alla ser upp till, hon räddar staden undan skurkar och bränder till vardags.  Det visar sig att Jenny och G-girl är samma person, hur ska mat nu hantera den nya informationen, kommer han att kunna hålla hennes hemlighet?

Jag tycker att den är superkul :) Uma Thurman spelar Jenny/G-girl och gör en lite insane men rolig insats. Luke Wilson är bara söt som vanligt men är lätt förvirrad i den här filmen och vet inte riktigt vad han vill.


Den fulaste scenen i hela filmen är den med hajen i lägenheten (se den om ni tycker det låter annorlunda), vithajar är inte riktigt så mjuka i kroppen för att kunna röra sig på riktift det viset. Men men, det var ett väldigt annorlunda avbrott i filmen, har aldrig sett något liknande.

   

I filmen finns också en kille som heter Barry, han satte också myror i huvudet på    mig då jag inte kunde komma på vars jag gört hans röst förut. Jag kände inte igen ansiktet på honom, men rösten...! jag kunde bara inte placera den, så efter lite detektivarbete ( på IMDB) så upptäckte jag att han är Reepicheep i Narnia.   

Av Sofie - 18 september 2009 21:28

Hittade den här bilden på internet när jag klickade runt efter bilder på örnar till mina teckningar. Den har blivit skjuten av tjuvjägare, men de har som synes missat och skjutit sönder näbben på henne i stället. Nu ska hon få en protes som ska hjälpa henne överleva i den vilda.


  

Mer finns att läsa här.

Av Sofie - 18 september 2009 18:42

Dom visar nya Simpsonsavsnitt på tv! Varför ser jag alltid sånt här    så sent?! Missade början och missade början efter reklamen då mina djur skulle ha mat.


Som sagt ett helt nytt avsnitt och det var rätt modernt också, innehöll både en modern mobiltelefon och en bärbar dator. Impressiv... Så förhoppningsvis har dom kommit ur den där helvetesloopen med samma avsnitt om och om igen. Vet inte vilken säsong det är men det går väl att ta reda på.


Det kom en skur när jag skrev det här, låter som om det slutade ganska på en gång. Kollar Scrubs nu då Simpsons slutade. Dr Cox har tydligen dödat tre patienter och håller nu på å supa ner sig fullständigt, vet inte vad som hänt då jag inte såg förra avsnittet.

Av Sofie - 18 september 2009 12:07

Jag kanske inte skyltar med det men jag har också killar som jag dregglar över. Tro't om ni vill :P


     

Viggo Mortensen - Aragorn

Hugh Jackman - Wolverine, Van Helsing

Daniel Craig

Will Smith

David Boreanaz - Angelus


Av Sofie - 18 september 2009 00:10

Har sen jag såg den på tv tänkt lägga upp den här på bloggen, men det är först nu jag tar tag i det.


Av Sofie - 17 september 2009 14:34

Sitter och tittar på Extreme home makeover på tv, blir lika irriterad varje gång. Familjerna har alltid nån tragisk histora men som alltid håller i hop familjen för att de är så kärleksfulla and shit. Om man bor 12 personer på 84 m2 (som i dagens program) så kan man inte älska varandra, bor man som sillar så blir man irriterad. Vi bor 4,5 människa på 80 m2 och vi går varandra på nerverna konstant. Så för att de är "värda" det så bygger de nya hus åt dom. Familjer som knappt har råd med vanlig mat (oftast är dom feta pga all skräpmat dom äter) får hus på mellan 400 -1600 m2 att bo på, helt sjukt, sen får de alla lån avbetalda och ibland stipender till ungarnas collage.


Fast en grej jag tänkt på är, husen blir ju supersnygga men, hur välbyggda är dom egentligen? Man ser när dom river dom att de i princip är pappersväggar, var i landet de än river, och husen dee bygger är som bara ett skelett, med gifsväggar, spånskivor och "skumisolering", tegelt eller stenarna som de brukar ha på fasaderna är ju som bara ditklistrade, och skulle det blåsa lite så ramlar dom ju bort. Så de är stora men hur hållbara är dom? Står dom kvar om det kommer en orkan? Tror inte det.


Sen barnens rum, ojoj... De gör ett rum som är helt baserat på barnens drömmar (notera att det ofta handlar om barn under 10 år som sällan vet vad de egentligen vill) och så ska de leva med det där tills de vill göra om det, typ nästa år eller nåt. Och hur ska nu familjen ha råd med det, om det tex har varit tvugna att reparera badrummet med silvlertejt i stället för att köpa en tub silicon att täta sprickorna med.


Äh vafan, syrran störde mig med sitt jävla gnäll så jag tappade vad jag skulle skriva, så det blir bara sörja av alltihop.


  

Det här är det största huset de har byggt, det var på 1600 m2!

Av Sofie - 15 september 2009 23:28

Ville bara skriva något, men vet inte vad. Sitter och kollar Scrubs på tv, de är störda som vanligt. idag berättar cox en saga för sin son, om en prinsessa (Elliot) vars kammarjungfru hålls fången av ett monster. Varken bondtölpen (JD) eller den tvåhövdade häxan Turla (Turk och Carla) kan hjälpa henne, så dn "ovanligt snygge och modige" riddaren Cox ska försöka rädda henne. Han högg det huggtandsförsedda rökmonstret i två delar, men det växte ihop igen. Sen blev det reklam.


Kollar kanske klart på det medan jag väntar på att syrran ska bli klar på toalätten, innan jag går och lägger mig.

Fan man bor ju nästan på Facebook numer, hatar sidan då det alltid är en massa krångel med den men efter att jag började med Farmville och en hel del andra funktioner så har man blivit lite fast där.


Nu börjar Scrubs igen. Riddaren blev utslängd genom fönstret, och nu säger han att de måste hitta den gyllene ringen (rätt diagnos) för att kunna rädda henne. Så de sticker med åsna till skogen. Men dom blev bortrövade av Oslek (Kelso), tillfälligt, innan de fortsätter med sitt uppdrag.


Och jag orkar inte skriva nå mer på det här, fan va löjligt egentligen, måste gå på toa nu, bajs!

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards