there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Sofie - 4 september 2009 21:27


min dator har troligen ett virus dessutom, den behöver över en timme bara för att starta upp och ladda allt, ska försöka formatera om den och installera om den. Men det kommer väl att ta tre veckor ungefär.

Av Sofie - 4 september 2009 19:21


Jag fick en bok av morsan som heter  ”Astamp”, den var väl till mig i posten menn jag har inte fått den tidigare.

I början fanns det ett uppslag där man skulle fylla i vem man är.

  • Datum: 4 sep idag
  • Jag heter Sofie S*******g
  • Och kallas Sofe
  • Jag fyller 19 år om ett tag
  • Jag föddes i Falun
  • och bur nu i Kiruna
  • tillsammans med familjen
  • I framtiden vill jag bo ett hus i Boden eller Älvsbyn. Har inte sett så mycket av Sverige men dom är mysiga.
  • Jag jobbar med/pluggar/gör på dagarna ingenting
  • På fritiden brukar jag oftast sitta vi datorn
  • Men jag skulle vilja jobba med djur
  • Den här tiden nästa år är jag ingen aning
  • Jag skulle vilja vara bäst i världen på nånting
  • Jag hade velat uppfinna
  • Jag blir lycklig av att busa eller gosa med min katt
  • Jag blir arg av dumma människor
  • Jag samlar på
  • Jag är stolt över
  • Mina förebilder är
  • eftersom de
  • Mitt drömyrke är vargskötare i nån form
  • Men det skulle också vara kul att vara doggywalker eller bara jobba i ett hundstall/hundpensionat

Mina favoriter
  • Maträtt lasagne tror jag
  • Land
  • Uttryck
  • TV-serie
  • Låt Requiem for a DreamLag
  • Lögn  jag ljuger aldrig eftersom jag inte vet hur man gör, däremot kan jag undvika att säga sanningen
  • Plagg mjukiskläder
  • Hemsida råttor i fokus
  • Person min låtsasmoster
  • Djur råttor
  • Affär

af

Av Sofie - 4 september 2009 19:02


man måste ju gå till arbetsförmedlingen och anmäla sig som arbetslös och till socialen för att få studentbidrag (eller nåt, det ska ju vara så jävla omständigt alltihop). Fick veta genom mammas syster att man eventuellt inte får något bidrag om man radan har pengar, jag har en summa på banken som jag har sparat och tjänat ihop till, men på grund av detta kanske jag inte får någon ersättning för att kunna flytta hemifrån och betala min egen hyra. Skulle jag dessutom gå till af så får jag väl le, tacka och ta emot en jävla sumpjobb som jag kommer hata över allt i hela förbannade världen. Morsan säger att det är ju bara å jobba där ett par månader och sedan sluta så man för "livserfarenhet".


åt helvete med cpsverige, lagarna i det här landet är ju helt jävla fucked up, coh det finns inte ett jävla piss jag kan göra åt det, det är bara och le och se glad ut och ta dagen som den är.

Av Sofie - 4 september 2009 18:46


upptäckte just att jag har pms big-time och att hela världen suger heöt enkelt. Känner ingen sypmati för någon, dumma människor går mig än mer på nerverna och jag är på väg att börja grina ungefär varannan sekund.


Bambo försökte bita mig igår, två gånger, lilla snälla Bamboo skulle aldrig göra det, men något är fel, han har försökt bita mig idag också. Och Aladdin är bara sur som vanligt, sur och grinig. Dom där marsvinen uppskattar in tamefaan ingenting. Eftersom dom bara är dumma djur ska man inte ta det personligt men jag har känt dom sen dom var 5 veckor så lite borde man väl få tillbaks, men det är för fan bara gnäll från deras sida. Ni vet, marsvin pratar ju en del, (vet ni inte det kan ni som 6 miljarder människor till dra åt helvete frå denna platet), och de har olika läten beroende på hur de mår och vad de vill.

  • Ett högt visslande ljud betyder att nu är det något gott på gång, de blir glada (kan också betyda: var är du? Jag är ensam) = hörs ganska sällan innanför dessa väggar
  • Sen har de ett kortare, tandgnisslande läte som de ofta gör när de är lite småirriterade över att de inte får godiset på en gång, och när de väl får det är det som om de säger " det var fan på tiden" = hörs hela tiden här hemma, uppskattad man känner sig va?
  • Sen finns det ett läte som är ett lite högre surrljud (svårt att förklara) men det betyder, "jag är jättearg" = det hörs rätt ofta från min yngre hane.

Som jag säkert har nämnt tidigare så tappade jag intresset för marsvin fullständigt i våras när mina pojkar bara bråkade konstant, det byggdes så sakteliga up igen under sommaren men har nu raderats igen iom att Bamboo har försökt bita mig flera gånger. Jag ska aldrig skaffa marsvin igen.


Jag har under tiden på Gran lärt mig att minsta lilla en människa gör kan förändra min syn på denne fullständigt. Jag hade en människa jag såg upp till, som jag tyckte var super, men snart sprack den gudomliga fasaden och jag insåg att denna människan bara kommer med ursäkter och nedvärderar vissa saker, min respekt för denna människa försvann gode fort när jag insåg detta. Denna människa har dessutom tagit ifrån mig mer än h*n kan veta och förstå.


Jag hatar mitt liv, och jag kan inte göra ett jävla piss åt det.

Av Sofie - 4 september 2009 18:07


världen kan fan dra åt helvete...

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards