there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Sofie - 21 mars 2010 17:34

Dom visade ju Jurassic Park på tv i går, orkade inte sitta uppe å se den, så jag gick och lade mig efter att rexen knuffat ner bilen över kanten (där är dessutom en episod som sätter myror i huvet på mig). För mycket reklam på den där jävla kanalen gör ju inte saken bättre...


Men för att komma till saken, i andra filmen är Peter Stormare med, och han svär vid ett tillfälle på svenska, det är lite kul å höra faktiskt hehe :) 


Av Sofie - 21 mars 2010 17:00

Ja, inte jag då förståss, utan "grannens" ekorre. Det har ju som nämnt snöat hela morgonen och där det igår var barmark är det nu en halv dec snö. Vilket gör det lite besvärligare att komma åt maten.


Här har ni ekorren, när den kör mullvadsstajlen genom snön för att hitta solrosfröna på marken. Ser ganska roligt ut :)  

Av Sofie - 21 mars 2010 16:48

Mormor kan vara något tjatig med att man ska äta något, hon upprepar sig och säger samma varje dag, gärna måååånga gånger. Kan bli väldigt påfrestande till slut, och mormor vill man inte vara arg på.


Sen vet väl alla att pensionärer inte har den bästa ekonomin, eller hur? Varför i hela helvetet fyller hon då skåpen med det här?


Det är på övre hyllan sex burkar med olika sorters kakor, det är två mjukkkakor, en sockerkaka och en mjukpepparkaka, fortfarande i oöppnade förpackningar. Samt "frukostflingor" i form av Spooks/chokladStart och Choco pops Rocks. Det har dessutom funnits två paket massariner. På hyllan under står en stor låda damsugare, en låda mumsmums, en burk Nutella och skorpor. Finns säkert mer som jag missat att ta med...


Det är ju helt sinnessjukt mycket godis!!! Vem ska äta allt det där? Jag orkar fan inte, hon lagar ju mat för hela Bodens armé! Hade det vart sommar och bror och syster hade vart här hade det inte blivit mycket mat i magen, och all tillstymmelse till godis hade vart bort inom en, max två dagar. Nedsköljt med sex liter juice.


Småkusinerna är ju här ibland, har inte vart här nu på två veckor (tack och lov) men när dom är här så är det full rulle hela tiden, sitta still - vad är det? Undrar varför? Not, jo mormor trycker ju i dom en massa jävla socker hela tiden! Det är socker i flingorna, det är fika för ofta, och ingenting jag säger gör ju någon skillnad. Så spela roll.

Av Sofie - 21 mars 2010 12:53

Här nere i Falun har det bara blivit mer och me vår, det har smält supermycket under de två veckorna som jag har varit här. Inte har det vart vackert, det blir så jävla grått och skitigt efter ett tag. Och så i morse så snöade det ute. Så här ser det ut nu:


Bilderna tog jag prceis nu, från mitt sovrumsfönster.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards