there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Sofie - 6 mars 2010 15:16

nu är jag i Falun hos mormor och morfar, har percis riggat upp datorn på övervånigen. Småkusinerna är här så yngsta morbror med "feonsei" ska åka till Vasaloppet och vara dricka-människor (eller vad det nu heter).


Resan ner var mindre kul, fick sitta i sittvagn ner till Boden, det tog ungefär 3,5 h, sen fick vi helt byta tåg i boden och då hamnade man i en liggvagn med 6 andra pers. En mamma med två barn i femårsåldern. Två tjejer i min ålder, där den ena ska åka Vasaloppet i morrn och den andra tror jag skulle hem, minns inte. Och så var det en tyska.


Som ni vet sover man sällan bra i dessa vagnar och den här gången var inget undantag. Sov till och från hela natten mellan vridningarna. Grannarna i kupén bredvid var högljudda som fan långt in på natten.


På morgonen får vi veta att vi är 70 minuter sen och borde hinna precis till nästa tåg mot Falun, men eftersom det inte var SJ som hade det tåget hade dom inte tid att vänta. Så vi som skulle till Falun/Mora fick åka taxi - 8 pers i en bil med plats för 7. jag var den som fick bli utanför och åka i "bagaget" det gick bra en stund sedan kom illamåendet då jag blir så galet åksjuk av att inte se vägen när jag åker bil. Så jag spydde faktiskt, tur Vasaloppskompisen hade en påse att låna ut, annars hade det blivit så grisigt i bilen, så from nu blir det inge mer åka utan spypåse för min del.


Kom fram till Falun kanske tio minuter efter att jag gaggade och snubben framför mig hinner före mig och såger till taxishaffisen att köra rakt fram i stället för att svänga ner vid OK, hade han gjort det hade han kunnat släppa av mig där och jag hade kunnat gå de 100 metrarna till huset. Men nu fick vi åka in till stationen och morfar fick komma och hämta mig där.


Har sen dess hunnit sova en timme och ätit kassler till lunch/middag (vad det nu blir i det här huset).

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards