there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Sofie - 8 mars 2010 20:17

Den där utställningen i Tierp som jag skrev om tidigare, den är ju den 27 mars som nämnt, bara det att jag kollade almanackan och det preliminära datumen för mina prov är 25-26 mars. Så Jag kan faktiskt ta tåget ner till Tierp på lördan och vara med på en riktig utställning! :) Men då gäller det att passa in bussar eller tåg, har kollat på SJ:s hemsida och det går ett tåg dit så jag är där 11 på fömiddan, men att ta sig tillbaka var en annan femma, det går ett klockan 13 men då hinnar jag bara vara där en liten stund och sen går det ett halv 18 och det blir för sent i stället. Hade det gått ett vid 15 hade det var lagom... Så jag ska kolla om det finns bussar som går i lagom tid, men jag vet inte rikigt vars man kollar det...


Så kanske, kanske att jag får åka dit då, får se.

Av Sofie - 8 mars 2010 20:08

En kille som har byggt Minas tirith av tändstickor, jävligt coolt är det! Tänk om man kunde göra något sånt där va? ANNA, missa inte! Din LotR-knarkare :P


Av Sofie - 8 mars 2010 14:21

fyyyy faaaan, har idag vart på körskolan, har börjat med en intensivkurs i bilkörning, ni vet, som normala tonåringar, eller nåt.

Idag skulle jag på en introduktion, hon som skulle vägleda mig var 35 minuter sen, vilket hant röra om min mage lite grann, men det löste sig. Personligen trodde jag att man första dagen bara skulle få grejerna och få se hur lokaler och sånt såg ut, det var lite värre än så. Jag fick böckerna i hand och fick se hur mitt schema ser ut, jag har körningar en eller två gånger om dagen, samt teori måndagar och onsdagar vid fem på eftermiddan.

De tidigaste dagarna kommer jag ut å köra halv åtta på morgonen, och jag som är så jävla morgontrött...


Så idag när jag sitter och skriver av mitt schema så säger hon att du ska ut och köra med Lasse, om 10 minuter! Det var bara ut på vägarna på en gång, eller nästan, han körde dit vi skulle och så fick jag köra där. Så jag har redan idag haft två lektioner (en lektion är 40 min, 2 är 80). Och sen ska jag tillbaka till skolan vid fem för teori.

Schemat ser väldigt dumt ut egentligen. Jag kan ha lektoin vid halv 8 på morgongen, sedan ett uppehåll på tre timmar för att sedan ha körlektion igen, och på den tiden är det då tänkt att jag ska sitta vid datorerna och plugga, lite less man kommer att bli på det då! Och är det dessutom en mån eller ons så har jag ju teorin på em också! Kommer bli många timmar på stan...

Köpte en ny mössa när jag hade kommit tillbaka till skolan, min gamla var det hål i, så jag köpte en basic svart bommulsmössa på Stadium för 50 spänn. Den duger väl bra...

Men det här med att köra bil är nog ingenting för mig, jag tar väl körkortet bara för att ha det, men det blir nog inte så mycket körning för min del tror jag... Tyckte inte att det var speciellt kul.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards