there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Det bara att du tar dig något, ät något, det finns i skåpen bara så du vet, det finns mer, ät något...

Av Sofie - 21 mars 2010 16:48

Mormor kan vara något tjatig med att man ska äta något, hon upprepar sig och säger samma varje dag, gärna måååånga gånger. Kan bli väldigt påfrestande till slut, och mormor vill man inte vara arg på.


Sen vet väl alla att pensionärer inte har den bästa ekonomin, eller hur? Varför i hela helvetet fyller hon då skåpen med det här?


Det är på övre hyllan sex burkar med olika sorters kakor, det är två mjukkkakor, en sockerkaka och en mjukpepparkaka, fortfarande i oöppnade förpackningar. Samt "frukostflingor" i form av Spooks/chokladStart och Choco pops Rocks. Det har dessutom funnits två paket massariner. På hyllan under står en stor låda damsugare, en låda mumsmums, en burk Nutella och skorpor. Finns säkert mer som jag missat att ta med...


Det är ju helt sinnessjukt mycket godis!!! Vem ska äta allt det där? Jag orkar fan inte, hon lagar ju mat för hela Bodens armé! Hade det vart sommar och bror och syster hade vart här hade det inte blivit mycket mat i magen, och all tillstymmelse till godis hade vart bort inom en, max två dagar. Nedsköljt med sex liter juice.


Småkusinerna är ju här ibland, har inte vart här nu på två veckor (tack och lov) men när dom är här så är det full rulle hela tiden, sitta still - vad är det? Undrar varför? Not, jo mormor trycker ju i dom en massa jävla socker hela tiden! Det är socker i flingorna, det är fika för ofta, och ingenting jag säger gör ju någon skillnad. Så spela roll.

 
 
angelicato

angelicato

21 mars 2010 21:51

aww hon har säkert laddat upp för att du är där ;D

http://angelicato.se

 
Ingen bild

din mor

23 mars 2010 00:03

Som lillebror sa.... "Det märks att man är hos gamla människor. Det finns KAKOR i skåpen" :-) Mormor gillar att ta en kaka till kaffet - eller tre.

 
Ingen bild

ma igen

23 mars 2010 00:04

Just ja. Glömde. Det är mormödrars rättighet - att tjata på alla att äta. Min mormor gjorde likadant :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 7 oktober 2018 10:30

Mina önskefilmer   Fantastic Beasts: Crime of Grindelwald Jurassic Park Fallen kingdom Mists of Avalon Venom Xmen Dark Phoenix Xmen the New mutants   ----------------------------------------------------------------------------- Up...

Av Sofie - 12 augusti 2017 10:46

Fyller ju år snart, igen. Och jul är ju bara tre månader efter det så varför inte skriva en önskelista? Känns så onödigt sen jag började jobba då jag oftast bara köper det jag vill ha (utom det jag verkligen vill ha vill säga... sånt kan man inte köp...

Av Sofie - 24 februari 2017 17:40

Önskar att jag hade sjukanmält mig ett par dagar, men nu är det ju ingen ide.. ...

Av Sofie - 10 februari 2017 20:54

           Mina tre nuvarande råttor. Har haft två till men båda dom har vandrat vidare... ...

Av Sofie - 29 oktober 2016 16:32

Julen är snart här igen! Men det blir npg ännu tråkigare i år än det var förra året. Jag ahr ledigvecka och vill helst vara i huset då, morsan jobbar och syskonen är väl med sina respektive, Pa vet jag inte vad han gör.   Är värdelös på å skiva ö...

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards