there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Chupacabra?

Av Sofie - 9 mars 2010 11:45

Har ni hört talas om Chupacabra nån gång? Det ska vara ett mystiskt väsen som först uppfanns/påfanns i Amerika, då främst sydamerika. Det är en varelse som kan gå på två ben, hoppa fram som en känguru men också röra sig som en hund. Den har stora röda ögon, ett fjälligt skinn och taggar på ryggen. Enligt vittnena. Den är dessutom en blodsugare vilket har skrämt många människor.


den här bloggen finns det att läsa lite mer om den. Eftersom vitten inte alltid är speciellt pålitliga så har den många utseenden, vissa menar att den ser ut mer som människor och andra att den har huvud som en hund. Det är också just det som många har misstagit för Chupacabras, hundar, rävar och coyotes med skabb. Har även sett en film på youtube där de starkt hävdar att det är en Chupacabra, men jag tycker det ser ut som en grävling. Det var dessutom folk som lämnat kommentarer om att det är en grävling, så jag är inte ensam om att tycka det.


Efter att ha sett en bild på deviantART där en hade ritat en Chupacabra så googlade jag den, har hört om dom förut men inte läst så mycket om dom eller ens intresserat mig för den. Men så hittade jag den här sidan, där finns en bild på en liten mumifierad varelse som passar in någorlunda på beskrivningen. Men chansen att den är fake är nog lika med 100 %. Det finns fler bilder om man backar ett steg till söksidan för Chupacabra, där finns det även en massa andra artiklar med samma ämne.


Men det är just utseendet på den här figuren som får mig att fundera, ser den ut som en hund? Eller en missformad människa?


Det här är den vanligaste bilden, jag har kommit över, som beskriver på hur den ser ut. Ingen svans och upprättgående. Nedan är ett klipp som någon har filmat någonstans, med den evigt gryniga bilden när det kommer till sådana här saker. I den här filmen är den mer lik bilden ovan än en hund. Notera att den vänder på huvudet och tittar mot kameran. Jag uppfattar det som att det är ögonen som äcker nästan hela huvudets sidor. Vad tror ni? Men även den här är nog med störta sannorlikhet fake, även om den är lite spooky :)



Sen har vi den som ser mer ut som en hund, bilden nedan är en annan men på samma lilla figur som i länken högre upp. Om den är fake (vilket den nog är) så är den iaf väldigt välgjord. Antagligen har man tagit kroppen från en för tidigt född hund eller liknande och tagit taggar från en reptil (förslagsvis en leguan) och klistrat fast dom på huvudet. Det finns inga bilder som visar exakt hur taggarna sitter, utan det finna bara sidobilder.



Som nämnt tror man ofta att hunddjur med skabb är chupacabra, men man har också tagit en massa andra varelser för att vara det. En annan mycket irriterande grej är att den inte har någon specifik storlek, vissa är stora som människor, andra som katter, och ändå är folk övertygade om att det är just det här som dom har sett. Mysko.



Den här filmen visar en massa bilder på en sorts djur, som i vissa delar ser väldigt olika ut, den som är i gräset i mitten på filmen, har päls på huvudet och framkroppen, och den har inte mycket längre bakben - en räv med skabb. Den första som texten rekererar till är också en räv, en väldigt ung räv, ungdjur har längre bakben än när de blir vuxna, dom växer sedan i dom. Bara det att en frisk räv har päls som döljer det här.


Den här bilden visar hur rävens skellett ser ut, ni ser att bakbenen är väldigt långa. Sen när en räv får skabb så magrar den av väldigt mycket, då det tar på krafterna att vara sjuk, dom orkar inte jaga och tar därför det som finns närmast. Som dom nämner i filmen har höns blivit dödade i mängder - lätta byten för någon som inte orkar jaga. Sen ser ni ju hur lång svansen är... 


Det som däremot förbryllar mig, är de bilder där ex får har blivit dödade och de är inte sargade som om någon har ätit på dom. Chupacabran är ju mest känd som en blodsugare, och de enda skadorna på bytena sitter runt halsen och de är tömda på blod. Forskare brukar skylla avsaknaden av blod på insekter.


Filmen jag pratade om där chupacabran är en grävling är också inbakad i den långs filmen ovan.


Sen den där hundliknande grejen som springer framför polisbilen, den sätter myror i huvudet på mig, det är ju inte tal om några taggar efter ryggen flera vittnen påstår att den här varelsen ska ha. Men jag kan heller inte säga vad det är. Den liknar en hyena lita grann runt huvudet, men hyenor finns inte vilt i Amerika.


Nej, jag vet inte... Ingen av dessa djur har ju heller några röda stora ögon så det kanske kommer av av ljusreflexerna eller nåt... Och taggarna har sin förklaring i päls som sitter kvar på ryggen.


Så, som de nämner i slutet på filmen, är då dessa två varianter båda chupacabra? Eller är det hundfiguren som är det och tvåbeningen en alien? Ingen aning, vad tror ni?

 
 
Eva

Eva

22 mars 2010 14:09

Intressant inlägg. Har nämligen själv bloggat om Chupacabran i omgågngar. Misstänker nämligen att det kan vara en osynlig sådan som terroriserat mig och flera andra bloggare, som också råkat ut för konstiga rivmärken... Själv har jag haft problem i 15 månader. Men nu äntligen får jag vara ifred.

http://detspokar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 7 oktober 2018 10:30

Mina önskefilmer   Fantastic Beasts: Crime of Grindelwald Jurassic Park Fallen kingdom Mists of Avalon Venom Xmen Dark Phoenix Xmen the New mutants   ----------------------------------------------------------------------------- Up...

Av Sofie - 12 augusti 2017 10:46

Fyller ju år snart, igen. Och jul är ju bara tre månader efter det så varför inte skriva en önskelista? Känns så onödigt sen jag började jobba då jag oftast bara köper det jag vill ha (utom det jag verkligen vill ha vill säga... sånt kan man inte köp...

Av Sofie - 24 februari 2017 17:40

Önskar att jag hade sjukanmält mig ett par dagar, men nu är det ju ingen ide.. ...

Av Sofie - 10 februari 2017 20:54

           Mina tre nuvarande råttor. Har haft två till men båda dom har vandrat vidare... ...

Av Sofie - 29 oktober 2016 16:32

Julen är snart här igen! Men det blir npg ännu tråkigare i år än det var förra året. Jag ahr ledigvecka och vill helst vara i huset då, morsan jobbar och syskonen är väl med sina respektive, Pa vet jag inte vad han gör.   Är värdelös på å skiva ö...

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards