there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Sofie - 20 oktober 2009 19:22

Störde mig precis på en översättning i 2 1/2, Jake sa att se satt och kollade på "Sponge Bob sqare pants" översättningen i texten var "Sune svamp". Uppenbarligen någon som inte har en aning om vem Svampbob fyrkant är. Hehe, loser...


Av Sofie - 20 oktober 2009 18:43

Skulle göra i ordning mat åt mössen och tar i en förpacking i kylskåpet, det är skivat rökt oxkött (fruktansvärt gott) och det är bara en sketen skiva kvar. Nån i vår "kära" familj har alltså gjort sig en macka eller liknande och helt enkelt lämnat EN skiva efter sig i förpackningen och det ENDAST för att slippa slänga den i den ständigt alkoholiserade soptunnan när den är tom.


Det är samma sak med toapapperrullen, den som egentligen bör ta slut på rullen lämnar så att pappret går ett varv runt rullen, "då är det ju papper kvar" (not) bara för att slippa byta till en ny.

Kom å tänka på Simpsonsavsnittet som innehåller en mer än överfull soptunna och homer tillvald som soppresident för "Can't someone ells do it?"





Av Sofie - 20 oktober 2009 17:49

Kankse är lite avslöjande om mig men jag väljer att lägga upp min önskelista på bloggen, vad jag skulle vilja ha i julklapp då jag inte fick det i födelsedagspresent... :P

  • NeoCube
  • En bamboo wacoom ritplatta
  • En läslampa, vad dom nu heter...
  • "Den förlorade symbolen" av Dan Brown

Den här lista kommer kanske att fyllas på och isf flyttas upp i listan så jag vet att folket ser den. Kanske kan man för en gångs skull få något av det som står på önskelistan...


Sen finns det fler grejer som jag vet att det inte är nån idé att lägga upp efter som jag aldrig kommer få dom så länge jag bor hemma.

Av Sofie - 20 oktober 2009 17:09

Såg precis den här på AFV på tv, och jag började bara grina, inte för att det var gulligt utan för att det var så jävla sorgligt. Den gibbonen sitter fastkedjad, ensam utan sina kompisar och har ingen att ungås med. Säkert har den blivit kidnappad från sin dödade mors armar när den var liten unge. Det är inte ovanligt att man ser fastkedjade apor när man åker utomlands, alla sorter men oftast små som ibland tränats för att göra konster för att de kanske ska få ett mål mat senare på kvällen. Alla mindre apor är familj eller flockdjur och kan bli psykiskt störda av att inte ha närheten av sina artfränder. Dom blir deprimerade och oftast dör de i förtid av leda och sorg.


Som sagt fylldes mina ögon med tårar när jag såg den här, den här gibbonen (som jag kan tillägga är en av världens mest sällsynta/utrotningshotade arter) som inte vill att flickan ska sluta klia den, den vill känna att någon tycker om den. Apor lever ofta i täta grupper och tillbringar flera timmar om  dagen med att putsa och pyssla om varandra, men eftersom den här aldrig eller mycket sällan aldrig får träffa andra apor så får den nöja sig med dumma turister. Som bara skrattar åt den.


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards