there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Sofie - 18 oktober 2009 23:16

Vi/jag har suttit hundvakt idag. Brorsan hade varit på stan när han plötsligt ringer mig, han har en hund efter sig som han inte vet hur han ska hatera. Den bara cirkulerar runt honom och följer med hela vägen hem till dörren. Vi tänkte att vi ju inte kan lämna henne ute så hon fick följa med in. Det gick kanoners, hon visade varken rädsla eller aggressioner gentemot de andra djuren här hemma. Och hon blev hemmastadd ganska snart. Skickade ett sms till farbror som fick komma förbi och hjälpa oss klura ut vad vi skulle göra med henne. Jag hade redan kollat på både blocket och kiruna.cc om det var någon som saknade en hund, men ikke. Så jag skrev en egen annons.

varenda gång telefonen ringde var det en förhoppning om att det var vovvens matte eller husse som ringde, det var det inte. jag började misstänka runt 19 att hon eventuellt skulle få tillbringa natten här innan vi skulle ta henne till polisstationen i morrn, så jag tog henne med mig och skulle gå och köpa nå hundmat. Då ringde morsan och tyckte inte att jag skulle lägga pengar på det. Så jag vände hem igen, och efter lite snabbsufning på internet fick jag lite tips på "husmanskost" man kunde ge hunden. Så jag gjorde i ordning en skål med kokt ris, ett löskokt ägg, en ostskiva och leverpastej. Det var tydligen väldigt gott för skålen var renslickad efter en stund.

Runt halv tio ringer telefonen igen och den här gången är det vovvens matte. Hon kommer förbi på en gång och hämtar henne. Då får vi veta att hunden heter Yatzy och att hon hade smitit ifrån henne tidigare under dagen. och naturligtvis just den dagen som hon inte har på sig sitt halsband som innehåller telefonnummer.

Menmen, nu har vovven åkt och det är lite tomt här. Neo ligger bredvid mig nu när hans lekkompis har åkt.

Här har vi huvudpersonen i fråga, en ung huskyblandning med riktigt ljusblå ögon. Hon vart lite småkör i brorsan och gosade ganska mycket med honom :)

Av Sofie - 18 oktober 2009 23:00

Har skaffat en topp/hedderbild till min blogg, Neo får ju som vanligt gröna eller lila ögon. Men vet inte hur jag ska fixa det riktigt. Så det här får duga tills vidare... :)

Av Sofie - 18 oktober 2009 22:34

En sån här ska jag köpa åt min irländska varghund senare (när jag har en), måste väl vara lagom åt en sån :) :P


Och en sån här åt mig :)


Men det får bli en senare historia...


Av Sofie - 18 oktober 2009 12:55

Det här är en Harpy Eagle eller en Harpia harpyja som den heter i vetenskapen. Den lever i Sydamerikas regnskogar och huvudbytet verkar vara apor av olika slag.


        

Av Sofie - 18 oktober 2009 12:41

Det är inte bara innom hund och kattavel som fel dyker upp när man har ett visst mål med uteseendet. Vita tigrar har blivit väldigt populära i djurparker, det händer till och med att gula ungar avlivas för att det inte är nån som vill ha dom.


Den här bilden är inte photoshopad, den ser ut så och är född så. Det är ett fel som tydligen följer med det vita och som är genetiskt. Dessa tigrar visas aldrig i djurparkerna. Finns mer info och bilder här.

  


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards