there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 16 april 2010

B&B

Av Sofie - 16 april 2010 19:08

Och nej, det är inte bed&breakfast jag menar, det är Bold & Beautiful, kanske mer känd som Glamour i Sverige. Alla har väl nån gång sett den här lite dimmiga serien på tv? Eller hur? Min mormor är en trogen tittare och missar det inte gärna, dessvärre gör detta så att jag missar början på reprisen av NCIS på eftermiddagarna, men nu var det inte det jag vill komma till. 


Jo, har sett det ett par gånger med mormor och jag blir lika irriterad/road/äcklad/störd varenda gång, den är så överdramatisk, och INGENTING i hela serien känns äkta. Och det verkar vara ett krav att man ska ha gått ignenom minst tre plastikoperationer för att få vara med. Det är inte många som är äkta i den där serien. Och den här bruden till höger, Hunter Tylo, är ungefär fulast av alla. Påminner lite om en kvinnlig version av Michael Jackson.


Kollade upp serien på IMDb där står ju alla fakta du vill och inte vill veta. Serien startade 1987 och produceras fortfarande - dom är nu uppe i 4557 (!) episoder. Dom som har varit med i serien mest/längst har medverkat i cirkus hälften av dom. Mormor tyckte att det var förunderligt att de kunde komma på nya idéer hela tiden till vad som ska hända, men jag tror att de bara börjar om igen, ingen minns ändå vad som hände i slutet på 80-talet.


En som jag inte visste var med i serien var Ashley Jones, för mig och för de flesta andra i Sverige mer känd som Daphne i True Blood. Hon har medverkat i 709 avsnitt sedan 2004, whoosh, hur ids man?!

Av Sofie - 16 april 2010 17:42

Såg den här katten på tv, den var roligare där men helt ok, dom visade också en där två ungar satt på en soffa - den ena hickade och den andra garvade och så höll det på - skitkul :)


Av Sofie - 16 april 2010 14:57

Lite länkar till bra sidor om råttor, med bra info och vettigt folk.


Råttor iFokus - här tillbringar jag måååånga timmar om dagen, stämningen kan upplevas spänd får den utomstående men folket vet vad de snackar om.


R8 forum - en annan väldigt bra sida om råttor.


Ratpower - desvärr dåligt uppdaterad, men har mycket bra artiklar och en burräknare som används flitigt av riffare.

  


SRS - svenska råttsällkapets hemsida, håller information om utställningar och information som rör det. Det finns också listat registrerade uppfödare och var dessa finns i landet.  


Fancyrats - en för mig ny sida, men som har superbar information och som är snyggt upplagd. På engelska.

Av Sofie - 16 april 2010 14:39

Till alla er som tror att det är ok att hålla en råtta ensam. Kolla den här filmen och kolla sedan en gång till. Är det verkligen rättvist mot din kompis att denne får sitta själv?


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards