there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

DDB Vargar i dataspel

Av Sofie - 10 september 2009 11:20

Har drömt alltigenom om vargar på olika sätt i natt. Kom ihåg precis allting när jag vaknade i morse men jag har gjort annat innan jag skriver det är så det mesta har väl försvunnit. Även om inte vargarna förekommit i alla drömmarna så har de ändå på nåt sätt haft med dom att göra.


Först var det ett dataspel som jag både deltog i och som jag spelade. Det var på ett tåg och jag skulle väl ta mig någonstans. Dock så står det en stor elak varg eller nåt i vägen och han jagar mit ut ur tåget, så jag hänger på utsidan mellan två dörrar. MInns inte vad som hände sen. Då hamnade jag i dataspelsmode tror jag, för jag styrde en varg tror jag som skulle genom tåget utan att bli dödad av en stor röd-gul varg.


Fortfarande med den tidigare drömmen i minne var vi 10 kompisar som var ute och gick efter vägarna, vi hittade en gammal lada kombinerad som hus och valda att stanna där för natten då den såg övergiven ut. När alla gjort sig hemmastadda kommer ägaren hem. En elak liten gumma som vi alla gömmer oss för. Syrran drog en svamphatt över huvet och var spårlöst försvunnen, jag satte mig bakom ett bord med en filt över skallen. Jag fattar inte att hon inte såg mig. Sne hade hon plötsligt en väninna på fika och då komenterade hon hur konstigt det var att filten hade rört på sig. Jag lyckades smita iväg och gömde mig på övervåningen där hälften av mitt resesällskap redan hade somnat. Väckte dom och upplyste dom om alla de blå spindlarna som var överallt, ungefär en halv cm, lysande blå. Den enda reaktionen jag fick var från syrran - Eeuw.


Sen var det något kort om mormors trädgår och hur hon hade gjort om den - kan det ha några kopplingar till farmville? Hmm...?


Den här är väl den jag minns bäst. Vi gick över en bro och på mitten hölls den fast av cementbrunnar. I dom här var det massor med vatten, min första rädsla var ju att några råttor hade ramlat ner och drunknat eller var på väg å göra det. I varje brunn hittade jag minst en. I en var det många som var i vattnet, men så fort jag stoppade ner händerna för å hjälpa dom så hoppade dom ur själva och försvann, den sista i tunnan var faktiskt ingen råtta utan en GP, blöt och alldeles täckt i alger (som försvann när den torkade) den tog jag med mig och började se om jag kunde hitta en ägare, (bron hade nu förvandlats till ett tåg) hittade inga annonser eller något, så den bleknade bort ur drömmen.


Sen den sista har också hängt ihop med temat. Vi var på taket till mitt hus, bara att det såg ut som taket på ett hyreshus, det var ett stort berg på baksidan. Vi satt vid ett bord med något spel eller nåt som lät som ylande vargar om man tryckte på en knapp. Då var det en kille som plötsligt frågade hur man stängde av den, jag sa det måste man göra genom att slå av strömmen på apparaten. Det gjorde han och ylandet fortsatte. Det var vargar på berget bakom huset. Jag var snabb som faan att springa och hämta min kikare (kunde föresten springa igenom dörren som ett spöke) som jag av nån anledning hade förvarat i städskåpet i köket (hade hämtat ett måttband där på dagen så kanske hade det lagt sig på minnet).


Sen vaknade jag och mindes allt jag hade drömt, fick ner större delen här men lämnade väl ut nån detalj, på några ställen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 7 oktober 2018 10:30

Mina önskefilmer   Fantastic Beasts: Crime of Grindelwald Jurassic Park Fallen kingdom Mists of Avalon Venom Xmen Dark Phoenix Xmen the New mutants   ----------------------------------------------------------------------------- Up...

Av Sofie - 12 augusti 2017 10:46

Fyller ju år snart, igen. Och jul är ju bara tre månader efter det så varför inte skriva en önskelista? Känns så onödigt sen jag började jobba då jag oftast bara köper det jag vill ha (utom det jag verkligen vill ha vill säga... sånt kan man inte köp...

Av Sofie - 24 februari 2017 17:40

Önskar att jag hade sjukanmält mig ett par dagar, men nu är det ju ingen ide.. ...

Av Sofie - 10 februari 2017 20:54

           Mina tre nuvarande råttor. Har haft två till men båda dom har vandrat vidare... ...

Av Sofie - 29 oktober 2016 16:32

Julen är snart här igen! Men det blir npg ännu tråkigare i år än det var förra året. Jag ahr ledigvecka och vill helst vara i huset då, morsan jobbar och syskonen är väl med sina respektive, Pa vet jag inte vad han gör.   Är värdelös på å skiva ö...

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards