there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Sofie - 5 september 2010 18:42

Satan vilken lång dag det har varit, fick börja med att kliva upp fyra halv fem för Julle skulle ut och pinka/skita. Sen var det upp kvart över åtta och ge hunden mat, rasta honom lite snabbt och packa hans påse för Cs päron skulle hämta honom nio. Han skulle få åka med dom då dom har en hundbur i sin bil plus att det i allmänhet var lättare om dom tog honom än om jag gjorde det.


Sen åkte jag på en stund också, var på skolan vi kvart i tio eller nåt, börjar med att man får betala 20 spänn i inträde, vilket skit säg! Menmen... Sen checkade jag in med C och det folket, dom skulle visa lite kor och kvigor så dom hade ju det dom gjorde.


Gick raka spåret till smådjurhuset, har ju inte vart där inne på över ett år. Möts av tre lyckliga sheltisar i dörrn, det är Alva, Fina och Smilla som man inte heller har sett på alldeles för länge. Pratade med Fia, en stund, hon tyckte att jag skulle höra av mig om jag kom ner nån mer gång så kanske jag kunde få jobba en eller ett par timmar/dagar, det är ju ett erbjudande som jag inte kan tacka ner till :D


Kikade sen in i djurrummen, det har ju hänt en del där också. Det har kommit en till Goffinkakadua till fågelrummet, och så en mystifistisk grå papegoja som jag måste kolla upp vad det är, glömde fråga Fia. Ett par förändringar i reptilrummet, den elektriska ålen lever då än och ser mycket bättre ut nu än när man såg den sist, den har också fått ett mycket större akvarium och verkar då trivas.


I gnagarrummet har det hänt grejer, dom har fått helt nya burar och det är mycket ljusare och fräschare. En del nya djur där också. Men sen fanns det ju några som fanns även då jag gick på Gran, bland annat mina favorittjejer, Alice och Doris! Där hade jag inte trott att Alice skulle vara kvar. Men det syntes på dom att dom är 2 år gammla, skröppliga som dom var, de yngre varianterna har man då aldrig sett mycket av, och inte den här gången heller men jag gissar att dom låg och sov.



Sen gick jag över planen där vi gjorde i ordning studentvagnarna förra året, såg att hästeleverna hade sktivit på taket till det gamla stallet och kom i håg att vi hade skrivit nånstans också, visste vars men det syntes dåligt...



Sen syns det bara "Jurvård 06-09" på bilden, D:et försvann i kamerarutan, jävla skitmobilkamera.

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards