there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Just ja, är ju hemma igen...

Av Sofie - 18 januari 2010 18:02

Har ju vart nästan två veckor i Älvsbyn men bästa kompisen. Det var ett välbehövligt avbrott från kaoset här hemma. Hade mitt svarta odjur med mig ner, och han har inte haft så kul på två år. Han och Egon blev snart bästa kompisar och har jagat varandra och busat som galningar under hela vistelsen där. Kattfan har ju till och med gått ner i vikt (vilket han deffinitivt inte behövde) så får väl köpa nåt kraftigare foder, han mår nog inte dåligt av att gå upp ett kilo.


Pojkarna har precis fått nytt torrfoder,två stora skålar som måste fyllas på varje dag mättar dom en stund i alla fall. Uppifrån och ner har vi Egon, Affe och Neo.


Menmen, skitkul har vi ju haft iallafall, trots vissa magsjukdomar och 33 grader kallt. Det har blivit mycket tv och godis och ta det lungt, var ute nån dag med Cs föräldrars hund Zeb - en gordonsetter med energi som tre hundar. Men vi lyckades få honom lite trött i alla fall.


Sen har det vissa dagar varit outhärdligt, så godissugen har jag aldrig varit i hela mitt liv tror jag!!! Och det var dessutom mellan fikadagarna (födelsedagsfika), så det blev extra jobbit. Så vi bunkrade upp med godis och sånt hemma, men inget mer godisbegär visade sig och det blev äta bara för att det fanns.


Myspojkarna efter att de hade somnat i soffan mellan mig och C, Affe har vitt bröst och Neo använder Egon som både slagpåse och huvudkudde.


Onsdagen åkte vi till Piteå vid halv nio på morronen, C hade en ryggbehandling att passa. Sen vart det lunch hos Cs farmor, där blev vi kvar i fyra timmar ungefär innan vi gick en stund på stan innan det var dags för bio klockan 18.


Och som ni kanske har listat ut genom div tidigare inlägg på bloggen så kan ni ju räkna ut att jag gillade filmen, har inte haft mycket annat i huvet än den de senaste dagarna.


Kom tillbaka till lägenheten halv tio på kvällen och möts av tre katter i dörrn. Kommer in i vardagsrummet och det första man ser är tavlan i soffan där jag sover. Katterna har via den nya klöspelaren tagit sig upp på en hylla med lite mindra hållbara grejer och rivit ner en tavla som stod på den, sen en lite pokal med marmorfot ovanpå den - dvs glas över allt i hela lägenheten. Så det var bara att börja skaka sängkläder och damsuga golv och soffa. Helt otroligt att det inte var nån av katterna som hade glas i tassarna. (Klösträdet var shitkul, Neo var lite skeptisk till den han har hemma efter att ha lekt i den här en vecka.)

 

Cs föräldrars katt Rufus fick vara hos oss en natt, det tyckte han inte alls om, han är en grinig gubbe som inte har mycket till övers för andra katter, plus att han hatar svarta katter, det faktum att vi hade två gjorde det ju inte bättre. Han fick äta på spisen för ett han skulle få vara ifred från småttingarna.



Fredag kom Cs kille S förbi och vi passade på att boka en bowlingbana för lördag. Vi missade det i höstas så vi tog det nu i stället. Vi hade shitkul i två timmar, köpte sen hem en sen middag i form av burgare och käkade dom framför Inglorious Bastards (som också är en shitbra film - tänk om 2a VK hade slutat så va? Men det är svårt, de hade ingen Brad Pitt/Aldo Raines på den tiden).


Sen lite PS2 med Jackass the game och Kingdom hearts.


Såndag var det hemfärd, tåget var lungt, trodde det skulle bli jättemycket folk i min vagn, men då jag hade Neo hamnade jag i en annan vagn från alla andra. Så jag var nästan ensam i hela vagnen. Förutom ett par fjortisar som inte kunde bestämma sig för vars de skulle ta vägen.

 
 
angelicato

angelicato

18 januari 2010 22:30

Vad mysigt katterna ser ut att ha det ! ;D

Skulle också vilja ha en kisse, får väl sikta i framtiden om mina allergi försvinner :)

http://angelicato.bloggplatsen.se

 
angelicato

angelicato

18 januari 2010 22:54

Tror det är pälsen bara, har inte märkt nånting på saliv vad jag man minnas iaf. Innekatter tål jag bättre än ute. En vän till mig har en långhårig innekatt och den kan jag hålla på med utan att känna nå på ett bra tag. Sen är jag extra känslig i perioder också.

Brukar tänka tillbaka på när jag inte kunde sitta i samma rum som en katt, och det var typ 6 år sen så det är betydligt bättre nu!

Sen är jag lite halvt bekymrad om jag kan bli allergisk mot annat om jag utsätter mig mycket mot katt, som att det ska trigga på nå vis som allergi kan göra.

Katter är så sjukt mysiga och roliga :)

http://angelicato.se

 
angelicato

angelicato

19 januari 2010 01:59

oj, såg bilden du skickade till mobilen nyss =(
Det var ju en rejäl bula, fattade inte vad det var först när jag såg det. Sjukt tråkigt, hon är ju så härlig med sin energi !

fint att de andra småttisarna har det bra iaf

http://angelicato.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 7 oktober 2018 10:30

Mina önskefilmer   Fantastic Beasts: Crime of Grindelwald Jurassic Park Fallen kingdom Mists of Avalon Venom Xmen Dark Phoenix Xmen the New mutants   ----------------------------------------------------------------------------- Up...

Av Sofie - 12 augusti 2017 10:46

Fyller ju år snart, igen. Och jul är ju bara tre månader efter det så varför inte skriva en önskelista? Känns så onödigt sen jag började jobba då jag oftast bara köper det jag vill ha (utom det jag verkligen vill ha vill säga... sånt kan man inte köp...

Av Sofie - 24 februari 2017 17:40

Önskar att jag hade sjukanmält mig ett par dagar, men nu är det ju ingen ide.. ...

Av Sofie - 10 februari 2017 20:54

           Mina tre nuvarande råttor. Har haft två till men båda dom har vandrat vidare... ...

Av Sofie - 29 oktober 2016 16:32

Julen är snart här igen! Men det blir npg ännu tråkigare i år än det var förra året. Jag ahr ledigvecka och vill helst vara i huset då, morsan jobbar och syskonen är väl med sina respektive, Pa vet jag inte vad han gör.   Är värdelös på å skiva ö...

Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards