there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Sofie - 15 november 2009 16:48

Brorsan skulle å handla med 50 så han gick över till honom, ett par minuter senare ringen han och frågar om jag är hungrig, då visar det sig att 50 har gjort blodplättar med fläsk och nykokt lingonsylt. Så jag tog Neo i koppel och så gick vi över. Trodde Neo skulle vara mer besvärad av snön än han faktiskt var men det gick bra att gå med honom :)

Neo var nog mest nöjd över tidningskorgen som farbror har i hallen, då han satt en stund i den och småbusade för sig själv innan han fortsatte att göra vad det nu var han gjorde när vi inte såg honom.


Nu liggar mischken bredvid mig och myser, han har tittat på fåglar hela dagen och ordet elvisp har fått en ny mening inom dessa väggar. Roligast var när fåglarna flög mot fönstret för att flyga till bordet som vi har fastsatt under fönsterbrädan, Neo duckade när de kom flygandes, men jag tror inte han hade tvekat en sekund att försöka fånga dom om han hade varit utomhus. Så det är ett husdjur som jag vet att jag inte kan skaffa - småfåglar. Resten av djuren går bra för dom vet han att dom är familjen, speciellt marsvinen.


Men iaf, syrran sover än och morsan kommer hata mig för det (för att jag inte frivilligt går på självmordsuppdraget som det innebär att försöka väcka henne). Sitter i köket med datorn, kass internetmottagning här inne... Men vad gör man? Nu är det mörkt ute också, det börjar bli mörkt redan runt 14 men nu är det becksvart och det är 2.6 minusgrader ute. På tal om Beck, var den filmen i går eller idag? Dom skulle visa om de första Peter Haber/Micke Persbrant-filmerna från och med nu i helgen, och dom är det länge sen man har sett.


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards