there is only one guy in this world who can make me smile when I am down

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Sofie - 8 november 2009 16:39


Fastän det är ett tag sen du togs ifrån mig, så saknar jag dig fortfarande. Vi hade det så mysigt ihop och jag såg fram emot de stunder vi hade tillsammans. Du fick mig att le då du var så glad å se mig när jag kom.


Vi var bara kompisar ett par veckor, men det var de bästa veckorna i mitt liv. Ingen kan förstå hur mycket du betydde för mig, du var ju "bara en råtta". Men för mig var du så mycket mer. Saknar dig nu och forever <3


Jossi - 9 februari till den 11 april 2oo9, du fick inget långt liv, men jag hoppas att veckorna med mig gjorde en liten skillnad i ditt liv i alla fall, för du påverkade mig som ingen annan.


Av Sofie - 8 november 2009 15:30

Det har kommit en ny Nordman-singel, hörde den på radion för ett par veckor sen men har inte hittat den, hörde den idag igen och fick då namnet på den.


Nordman - Om Gud var Jag. Enjoy...


Jag sprang i reng

Längs vägar utan slut

Det var natt, och tystnaden skrek

Och bland skuggorna

Hördes steg och snabba andetag

Ifrån någon som var dold för min blick

Amuletten som du hängde runt min hals

Som skulle ge mig tur

Kom från en okänd hand, eller hur?

Men om du var jag, hade du då ändå trott

Att vi styr allt som sker med egna val?

Ja om du var jag, hade du då fortsatt gå

Fastän tiden runnit ut,

Fastän allt ditt hopp var slut?

Om Gud var man

Och gick bland alla oss

Tror du han känt ensamhet då?

Såg han djävulen som ondskefull och skrämmande

Eller någon som mötte hans blick?

Och om Gud var jag, hade han då ändå trott

Att vi styr allt som sker med egna val?

Ja om gud var jag, hade han gå fortsatt gå

Fastän tiden runnit ut

Fastän allt hans hopp var slut?

Hade du, hade jag, hade gud fått

Hade någon av oss fått en likvärdig chans

Hade gud gjort så som jag gjort

Eller gått sin väg någon helt annanstans?

Ja om gud var jag, hade han då ändå trott

Att vi styr allt som sker med egna val

Ja om gud var jag, hade han då fortsatt gå

Fastän tiden runnit ut

Fastän allt hans hopp var slut?



Av Sofie - 8 november 2009 15:21


Det är ju som vanligt absolut noll kommunikation i detta hus, folk blir irriterade över obetydliga saker och går omkring och muttrar att "det är ingenting", och talar inte ut om vad det är som de egentligen stör sig på. Allt är så jävla känsligt i den här förbannade familjen.


För i helvete: KOMUNICERA! Säg vad det är, och säg det tydligt så att man fattar vad ni menar, om ni bara mumlar går inte medelandet fram som det ska och det kan leda till missförstånd och än mer muttrande. Fatta att man blir trött av att bo här...


Av Sofie - 8 november 2009 15:06


Tydligen ska man ha nån röd tråd i sin blogg, om man vill ha läsare som följer den. Och vad skriver inte jag om? Film (dör nog ut så småningom), djur, saker som händer här hemma. Det kunde lika gärna vara en dagboksblogg och dom dom följer den vet jag ju vilka det är, åtminstånde 10 av dom, men resten? Vilka är ni?


Gick och lade mig strax före tolv igår, läste en timme och somnade ganska snart (har tack och lov för det inte haft så mycket sömnproblem på sista tiden) klockan ringe halv 10, snooze till halv 11, somnade om till halv 12 och drog mig till tolv. Känner mig ändå trött. Kanske ska försöka ta tag i livet snart, men...


Det får bli mitt nyårslöfe, drar till mormor och morfar efter jul, hur jag nu ska ta mig dit med djur å allt utan körkort som det aldrig kommer finnas tid att ta till en rimlig summa. Kan ju ta det själv men om jag ska övningsköra så får man väl betala en 500 spänn per lektion eller nåt sånt. Och det är pengar som inte finns.


Jaha, nu spårade ännu ett inlägg ur fullständigt från det jag började skriva om, så jävla typiskt mig, kan inte hålla mig till något.


Presentation


"The greatest harm can result from the best intentions"

Klocka

Livestream

Watch live streaming video from fiffiluren at livestream.com

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ser ni när ni ser en tamråtta?
 Ett äckligt odjur som borde utrotas?
 Ett djur som får leva bara det inte har något med dig att göra
 De är helt ok, bara du inte behöver ta i dem
 Gillar dem, bara inte svansen
 De är helt ok, inget favvodjur dock
 Det är det bästa som finns!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards